Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:327943
 
Evaluation:
Published: 11.11.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vadīšana    5
2.  Vadīšanas stili    9
2.1.  Autoritārais vadības stils    12
2.2.  Liberālais vadības stils    14
2.3.  Demokrātiskais vadības stils    15
  Secinājumi un priekšlikumi    17
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    19
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Ar dažādiem vadības stiliem ir iespējams panākt vajadzīgos rezultātus, sasniegt izvirzītu mērķi vai arī uzlabot (vai sagraut) līdzās esošu cilvēku attieksmi pret sevi kā līderi. Tieši tādēļ ir ļoti svarīgi, kādu vadības stilu izvēlas konkrētās iestādes vadītājs. Vadītājs ir persona, kas oficiāli veic grupas vadīšanu un tās darbības organizēšanas funkcijas. Viņš ir juridiski atbildīgs par grupas darba rezultātiem tās instances priekšā, kura viņu ir iecēlusi. Jums jāņem vērā šādi pamatfaktori: kādi cilvēki jums ir jāvada un kāda veida uzdevumi viņiem ir jāveic. Vadoties pēc šīs informācijas, vadītājs var izvēlēties atbilstošākos vadīšanas stilus.
Jāatzīst, ka vadības iedalījums trijos stilos pie mums ir plaši pazīstams, taču nākas saskarties ar maldīgu kā pašu stilu, tā arī to nozīmīguma uztveri, kā arī tāds izdomājums, ka visizplatītākais ir demokrātiskais stils, bet autoritārais stils sastopams izņēmuma gadījumos. Bieži vien uz vadības stiliem attiecina tādu iedalījumu kā „labie” un „sliktie”. Parasti demokrātiskais stils kā tas „labais”, bet autoritārais kā tas „sliktais”, lai gan ne par vienu stilu nevar šādi spriest. Arī pati vadības stila atpazīšana nereti ir nepareiza, jo visbiežāk tiek uzskatīts, ka laipna izturēšanās ir demokrātiskā vadības stila iezīme, bet vēsa un atturīga attieksme – kā autoritārā. Kā jau mēs zinām vadības attiecības ar darbiniekiem ir svarīgs kritērijs, bet mazāk svarīgi, lai atšķirtu vadības stilus.
Vadības stils ir atkarīgs arī no darbinieku profesionālās kompetences līmeņa un pienākuma izjūtas. Piemēram, zems kompetences līmenis un nepietiekama atbildības izjuta prasa autoritāro stilu. Efektīvi vadītāji apzinās, ka pastāv daudz dažādu vadīšanas stilu un ir nepieciešams izvēlēties piemērotāko no tiem atkarībā no situācijas.
Taču daudzi vadītāji nevēlas izkopt savu vadīšanas stilu, jo to uzskata par neatņemamu personības daļu. Tikai stipra griba, vēlme mācīties dod iespēju papildināt savu ikdienas rīcību un iespējams izmainīt savu noteicošo stilu. Neviens vadītājs nav nevainojams, ikvienam jāmēģina savus trūkumus novērst un attīstīt savas priekšrocības. Tas ir jāpieņem kā izaicinājums savas attīstības plānošanā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1317842
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register