Konflikti vērojami visās cilvēku savstarpējās saskarsmes jomās. Ir pieņemams tos uzskatīt par nevēlamu parādību. Tik tiešām, daudzi konfliktu veidi var būt destruktīvi, īpaši tie, kuros izpaužas naidīgas attiecības starp indivīdiem vai notiek strīdi starp cilvēku grupām par to identitāti vai vērtībām. Taču daudz lielākas briesmas slēpjas centienos izvairīties no konflikta vai apslāpēt to. Menedžeri, kuri rūpēs par savu reputāciju vai bailēs no kritikas atturas runāt par strīdīgiem darba jautājumiem vai nevīžo nepatīkamu vai kritisku informāciju darīt zināmu citām grupām vai savējiem priekšniekiem, izvairās, apslāpē vai ignorē konfliktu, un tādai rīcībai var būt postošas sekas
Konflikti grupās
Konflikti darba grupās ir bieži novērojams fenomens. Tie pavada grupas attīstību un tāpēc ir neizbēgama un dabiska parādība.. grupas attīstībā vienmēr ir konfrontācijas stadija, kas ir saistīta ar grupas statusu un lomu struktūras veidošanos, vadības institucionalizēšanos, līdera izvirzīšanos. Šie procesi aizskar cilvēku intereses un jūtas, tos pavada spēcīgas emocijas. Konflikti grupās bieži saistīti ar grupas darbību, mērķiem un uzdevumiem, resursu sadali, iespējām apmierināt aktuālās vajadzības, grupas lēmumiem, cilvēku uzvedības normativitātes pakāpi grupā, grupas dalībnieku psiholoģiskās savienojamības pakāpi un daudziem citiem grupas dzīves aspektiem.…