Ievads
Galvenais objekts kursa darbā ir dažādie konfliktu veidi un to risināšana teorētiski un praktiski mazumtirdzniecības organizācijās.
Kursa darba nosaukums ir Konflikti un to risināšana organizācijā. Kursa darba priekšmets ir par konfliktu pazīmēm, kā var noteikt, kad veidojās konflikta situācijas. Sīki izklāstīts kādi ir konfliktu iemesli un kādi ir to veidi. Teorētiskās daļas nobeigumā rakstīs par paņēmieniem kā risināt konfliktus organizācijās. Praktiskajā daļā analizētas divu veidu anketas par konfliktiem mazumtirdzniecības organizācijās un komunikāciju efektivitāti uzņēmumos.
Mērķis šim darbam ir izpētīt kādi ir konfliktu veidi organizācijā un to risināšanas paņēmieni organizācijās. Uzzināt kādi ir biežāk sastopamie konfliktu veidi mazumtirdzniecības uzņēmumos.
Hipotēze- konflikti organizācijā aizkavē efektīvu darba izpildi menedžera darbībā. Izskatot dažādos konfliktu veidus un to risināšanas metodes var risināt problēmas, uzlabot kolektīva darbu.
Rakstot šo kursa darbu, izmantoju dažādu autoru darbus par menedžera darbību konflikta situācijās. Analizēju divu veidu anketas, kuras aizpildīja mazumtirdzniecības uzņēmumu menedžeri, un izmantoju personisko pieredzi konfliktu risināšanā.
Kursa darba tapšanas laikā sapratu, ka organizācijās mēdz būt dažādu veidu konflikti un to risināšanas metodes ir ļoti daudzveidīgas. Lai atrisinātu problēmas organizācijās, nepieciešamas zināšanas gan teorētiski, gan praktiski.
1.Konfliktu pazīmes, attīstība un veidi
Jēdziens "konflikts" ir radies no latīņu valodas, kas latviski nozīmē -stāties pretī, pretoties, pretēju interešu, uzskatu, tieksmju sadursme, asas domstarpības. Konflikta jēdziens tiek lietots daudzās zinātņu nozarēs, un līdz ar to ir daudz definīciju. Psiholoģijā ar konfliktu saprot oponentu vai mijiedarbības subjektu pretēju mērķu, interešu, pozīciju, domu un uzskatu sadursmi.…