Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:814966
 
Evaluation:
Published: 06.02.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Konkurence    4
2.  Uzņēmuma tiešo un netiešo konkurentu atklāšana    5
3.  Konkurences vide un konkurētspējas novērtējums    7
3.1.  Konkurences vide un konkurētspēja    8
3.2.  Konkurences vide un cenas    11
4.  Konkurētspēja un kvalitātes vieta tirgzinības stratēģija    13
5.  Konkurētspējas kungus ir kvalitātes nodrošināšana tirgus apstākļos    15
6.  Standartizācija kvalitātes un konkurētspējas nodrošināšanas sistēmā    17
6.1.  Standartizācija    17
6.2.  Standarts    17
6.3.  Starptautiskie standarti    18
Extract

Tirgus ekonomikā katra firma darbojas konkurences apstākļos. Kā atzīmē tirgzinību speciālisti, pētot patērētājus, nedrīkst aizmirst par konkurentiem. Ir svarīgi rūpīgi izpētīt un izanalizēt konkurences vidi, kurā darbojas attiecīgā firma.
Ir nepieciešams atbildēt uz šādiem jautājumiem:
1.Kuri ir jūsu firmas galvenie konkurenti
Pēc sortimenta,
Pēc preču grupām,
Pēc ģeometriskā izvietojuma,
Pēc tirgus segmentiem,
Pēc cenu politikas,
Pēc sadales kanāliem?
2.Kādu tirgus daļu aizņem jūsu firma, un kas ir galvenie konkurenti?
3.Kāda ir konkurentu stratēģija?
4.Kādas metodes konkurenti izmanto cīņā par tirgu?
5.Kāds ir konkurentu finansiālais stāvoklis?
6.Kāda ir konkurentu organizatoriska un vadības struktūra?
7.Kāda ir konkurentu tirgzinību programmas efektivitāte:
Preču,
Cenu,
Patēriņa,
Stimulēšanas,
Komunikāciju jautājumos (saskarsme ar patērētajiem, informācijas sniegšana)?
8.Kāda ir iespējamā konkurentu reakcija uz jūsu firmas tirgzinību programmu?
9.Kādā preces dzīves cikla stadija atrodas jūsu firmas preces un kādā – konkurentu?
Ņemot vērā visus iepriekš nosauktos jautājumus, ir jāatceras, ka valsts var izmantot tā saucamo protekcionisma (ietekmēšanas) sistēmu:
Nodevas,
Nodokļi,
Aizliegumi, lai aizsargātu vietējos ražotājus.
Parasti izdala četras iespējamās konkurences situācijas. Konkurences situāciju klasifikācijas kritērijus skatīt shēma 1.4. un tabulā 1.5. Atkarībā no tā, kādā konkurences situācija atrodas firma, jāizvēlas atbilstoša tirgzinību stratēģija.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register