Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:445786
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Konkurences vispārējais raksturojums    4
2.  Konkurences veidi    10
3.  Pilnīgā konkurence    11
4.  Nepilnīgā konkurence    13
4.1.  Monopolkonkurence    13
4.2.  Monopols    16
4.3.  Oligopols    21
5.  Konkurenci reglamentējošā sistēma Latvijā    26
  Secinājumi un priekšlikumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    30
Extract

Konkurences nozīme tirgus ekonomikā ir ļoti aktuāla tēma, kas skar uzņēmējdarbību un patērētāju vajadzību apmierināšanu. Konkurence nosaka gan uzņēmuma stratēģiju, gan sacensību starp uzņēmumiem, gan patērētāju izdevīgumu no konkurences situācijas.
Konkurence ir uzņēmuma stratēģija un tāda ekonomiski patstāvīgu uzņēmuma sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārējos preču apgrozības apstākļus (cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu un pakalpojumu sniegšanu atbilstoši pieprasījumam.
Amerikāņu ekonomists A. Smits (A.Smith) konkurenci nodēvējis par „neredzamo roku”, kas vada daudzus procesus ekonomikā un sabiedrībā.
Konkurence var būt efektīva jeb saprātīga, vai arī asa, diemžēl arī negodīga. Konkurenci dažkārt mazina ar dažādu negodīgu barjeru izveidi, piemēram, vairāki uzņēmumi vienojas par to, ka neielaidīs tirgū jaunpienācēju, līdz ar to izbeidzot savstarpēju konkurenci. Rezultāts šajā gadījumā var būt divējāds – ieguvums šiem uzņēmumiem, bet negatīvs patērētājiem.
Valstij un pašvaldībām jāveicina brīvas konkurences attīstība un jāveic pasākumi, lai novērstu ražošanas pārmērīgu koncentrāciju un Latvijas tirgus monopolizāciju.
Darba mērķis ir izpētīt konkurences jēdziena būtību, konkurences veidus, kā arī izpētīt konkurences reglamentējošo sistēmu Latvijā.
Darba mērķa sasniegšanai tiek izvirzīti šādi uzdevumi:
1.pamatojoties uz literatūru pētīt konkurences un to veidu teorētiskos aspektus,
2.analizēt pilnīgās un nepilnīgās konkurences uzņēmumus,
3.raksturot monopoluzņēmumus Latvijā,
4.izvērtēt konkurences reglamentējošo sistēmu Latvijā,
5.izstrādāt secinājumus par konkurences nozīmi tirgus ekonomikā
Studiju darbā ir izmantotas zinātniski teorētiskās metodes, kā arī tiek izmantoti zinātniskie literatūras avoti, Latvijas Republikas likumi un elektroniskie resursi, kas ir uzskaitīti izmantotās literatūras un avotu sarakstā.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1142092
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register