-
Konkurentu stipro un vājo pušu analīze
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Konkurentu analīzei nepieciešamā informācija | 4 |
1.2. | Problēmas, saistītas ar nepieciešamas informācijas izlasi | 5 |
1.3. | Uzņēmuma konkurences stāvokļa analīzes metodikas nozarē | 6 |
1.4. | Situatīva pieeja konkurences analīzes tirgū (alternatīvu izvēles problēmas) | 7 |
2. | Uzņēmuma raksturojums | 10 |
2.1. | SIA „DATASERVISS” konkurentu apzināšana | 10 |
2.1.1. | Latvijas datoru tirgus segmentēšana pēc piedāvājuma | 16 |
2.1.2. | Firmu sadalījums pa Latvijas datoru tirgus segmentiem | 19 |
2.1.3. | SIA „DATASERVISS” konkurenti šajos tirgus segmentos | 19 |
3. | SIA „DATASERVISS” SVID/SWOT analīze | 23 |
3.1. | Konkurentu novērtējums | 24 |
Secinājumi | 26 | |
Izmatotās literatūras un avotu saraksts | 28 |
Konkurentu analīzei nepieciešamā informācija
Nepieciešams atzīmēt, ka klasiskais mārketings neuzstāj uz padziļināto konkurentu pētījumiem, tas piedāvā to vienkāršu ranžējumu pa asortimenta plašumu, ārējām priekšrocībām, kvalitātes raksturojumiem, cenām un produkcijas virzīšanas sistēmām. Tāpat tiek izmantoti patērētāju uzskati par konkurentu produkciju, kas arī iespaido konkurenta rangu. [19]
Pēc autora domām, Latvijas uzņēmumiem tamlīdzīgs virspusējs pētījums ir nepieņemams. Svarīgākais ir, ka situācija tirgū ir ārkārtīgi nestabila un tas, kas vakar bija "nekas", rītdien var iziet līderos un pretēji. Tas ir saistīts ar daudzām īpatnībām un makrofaktoriem. Šo situāciju var raksturot kā "neparedzamu personīgā stāvokļa un kaimiņu stāvokli tirgū".
Sakarā ar to, nepieciešams izcelt problēmu, kura ir mārketinga speciālistu vairākuma priekšā - kā noģist izmaiņas situācijai nozarē pēc gada, pēc vairākiem gadiem. Atbilde uz doto jautājumu ir nepieciešamība pietiekami sīka konkurentu pētīšana.
Visu informāciju par konkurentiem var klasificēt divās grupās: primārajā un otrreizējā.
Dati, kas ir speciāli iegūti konkurenta darbības konkrētu darbības veidu analīzei, ir primāra informācija. Primāras informācijas izlases galvenās metodes ir novērojumi, aptaujas un eksperimenti. Ar to palīdzību tiek iegūta interesējošā informācija, kas kvantitatīvi un kvalitatīvi raksturo konkurenta darbības. Primāras informācijas galvenie avoti par konkurentiem ir: produkcijas sadalījuma kanāli, piegādātāji un produkcijas patērētāji; reklāmu aģentūras, tirdzniecības aģenti, mārketinga firmas, kuras apkalpo konkurentu, konkurenta uzņēmuma personāls, uzņēmuma dienesti.
Primāras informācijas galvenās priekšrocības: atbildes ātrums uz interesējošajiem jautājumiem, tās apstrādes vienkāršība, "dzīva" uzskata priekšstats par konkurenta darbību.
Primāras informācijas trūkumi ir: subjektivitāte, nepilnīgums, augsta neuzticamības pakāpe, piekļūšanas sarežģītība un dārdzība (gadījumā ar uzņēmuma personālu un dienestiem).
Otrreizēja informācija par konkurentu iekļauj datus, kuri izgājuši iepriekšēju analītisku apstrādi. Par otrreizējas informācijas galvenajiem avotiem uzskatāmi: atskaites par uzņēmuma darbību, raksti par konkurenta darbību periodiskajā presē, izziņu avoti par tirgus konjunktūru, tendencēm un tās attīstības problēmām, kas iekļauj datus par konkurentu, kompānijas vadības un personāla publicējamās intervijas, patērētāju uzskati par konkurenta produkcijas un pakalpojumu raksturojumiem. [19]
1.2. Problēmas, saistītas ar nepieciešamas informācijas izlasi.
…
Saturs ..........................................................................................................................2 Ievads...........................................................................................................................3 1. Konkurentu analīzei nepieciešamā informācija ........................................................4 1.2. Problēmas, saistītas ar nepieciešamas informācijas izlasi. ........................5 1.3. Uzņēmuma konkurences stāvokļa analīzes metodikas nozarē................ ..6 1.4. Situatīva pieeja konkurences analīzes tirgū (alternatīvu izvēles problēmas). ........................................................................7 2. Uzņēmuma raksturojums. ......................................................................................10 2.1. SIA „DATASERVISS” konkurentu apzināšana..........................................10 2.1.1. Latvijas datoru tirgus segmentēšana pēc piedāvājuma. .......................16 2.1.2. Firmu sadalījums pa Latvijas datoru tirgus segmentiem. ......................19 2.1.3. SIA „DATASERVISS” konkurenti šajos tirgus segmentos......................19 3. SIA „DATASERVISS” SVID/SWOT analīze............................................................23 3.1. Konkurentu novērtējums. .........................................................................24 Secinājumi..................................................................................................................26 Izmatotās literatūras un avotu saraksts......................................................................28
- AS "Valpro Corp" konkurentu stipro un vājo pušu analīze Latvijas tirgū
- Konkurentu stipro un vājo pušu analīze
- Konkurentu stipro un vājo pušu analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Konkurentu stipro un vājo pušu analīze
Research Papers for university17
-
AS "Valpro Corp" konkurentu stipro un vājo pušu analīze Latvijas tirgū
Research Papers for university13
-
Konkurentu stipro un vājo pušu analīze konkrētā uzņēmumā
Research Papers for university26
-
Mārketinga darbības analīze
Research Papers for university14
-
A/S "Rīgas dzirnavnieks" finanšu pārskatu analīze
Research Papers for university20