Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:932692
 
Evaluation:
Published: 02.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Konkurentu analīzei nepieciešamā informācija    4
1.2.  Problēmas, saistītas ar nepieciešamas informācijas izlasi    5
1.3.  Uzņēmuma konkurences stāvokļa analīzes metodikas nozarē    6
1.4.  Situatīva pieeja konkurences analīzes tirgū (alternatīvu izvēles problēmas)    7
2.  Uzņēmuma raksturojums    10
2.1.  SIA „DATASERVISS” konkurentu apzināšana    10
2.1.1.  Latvijas datoru tirgus segmentēšana pēc piedāvājuma    16
2.1.2.  Firmu sadalījums pa Latvijas datoru tirgus segmentiem    19
2.1.3.  SIA „DATASERVISS” konkurenti šajos tirgus segmentos    19
3.  SIA „DATASERVISS” SVID/SWOT analīze    23
3.1.  Konkurentu novērtējums    24
  Secinājumi    26
  Izmatotās literatūras un avotu saraksts    28
Extract

Konkurentu analīzei nepieciešamā informācija

Nepieciešams atzīmēt, ka klasiskais mārketings neuzstāj uz padziļināto konkurentu pētījumiem, tas piedāvā to vienkāršu ranžējumu pa asortimenta plašumu, ārējām priekšrocībām, kvalitātes raksturojumiem, cenām un produkcijas virzīšanas sistēmām. Tāpat tiek izmantoti patērētāju uzskati par konkurentu produkciju, kas arī iespaido konkurenta rangu. [19]
Pēc autora domām, Latvijas uzņēmumiem tamlīdzīgs virspusējs pētījums ir nepieņemams. Svarīgākais ir, ka situācija tirgū ir ārkārtīgi nestabila un tas, kas vakar bija "nekas", rītdien var iziet līderos un pretēji. Tas ir saistīts ar daudzām īpatnībām un makrofaktoriem. Šo situāciju var raksturot kā "neparedzamu personīgā stāvokļa un kaimiņu stāvokli tirgū".
Sakarā ar to, nepieciešams izcelt problēmu, kura ir mārketinga speciālistu vairākuma priekšā - kā noģist izmaiņas situācijai nozarē pēc gada, pēc vairākiem gadiem. Atbilde uz doto jautājumu ir nepieciešamība pietiekami sīka konkurentu pētīšana.
Visu informāciju par konkurentiem var klasificēt divās grupās: primārajā un otrreizējā.
Dati, kas ir speciāli iegūti konkurenta darbības konkrētu darbības veidu analīzei, ir primāra informācija. Primāras informācijas izlases galvenās metodes ir novērojumi, aptaujas un eksperimenti. Ar to palīdzību tiek iegūta interesējošā informācija, kas kvantitatīvi un kvalitatīvi raksturo konkurenta darbības. Primāras informācijas galvenie avoti par konkurentiem ir: produkcijas sadalījuma kanāli, piegādātāji un produkcijas patērētāji; reklāmu aģentūras, tirdzniecības aģenti, mārketinga firmas, kuras apkalpo konkurentu, konkurenta uzņēmuma personāls, uzņēmuma dienesti.
Primāras informācijas galvenās priekšrocības: atbildes ātrums uz interesējošajiem jautājumiem, tās apstrādes vienkāršība, "dzīva" uzskata priekšstats par konkurenta darbību.
Primāras informācijas trūkumi ir: subjektivitāte, nepilnīgums, augsta neuzticamības pakāpe, piekļūšanas sarežģītība un dārdzība (gadījumā ar uzņēmuma personālu un dienestiem).
Otrreizēja informācija par konkurentu iekļauj datus, kuri izgājuši iepriekšēju analītisku apstrādi. Par otrreizējas informācijas galvenajiem avotiem uzskatāmi: atskaites par uzņēmuma darbību, raksti par konkurenta darbību periodiskajā presē, izziņu avoti par tirgus konjunktūru, tendencēm un tās attīstības problēmām, kas iekļauj datus par konkurentu, kompānijas vadības un personāla publicējamās intervijas, patērētāju uzskati par konkurenta produkcijas un pakalpojumu raksturojumiem. [19]

1.2. Problēmas, saistītas ar nepieciešamas informācijas izlasi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register