Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:469016
 
Evaluation:
Published: 28.05.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  ĪSS UZŅĒMUMA APRAKSTS    5
  SIA “MMA” KONKURENTI    6
  KONKURENTU PĒTĪŠANAS PROCESS    7
  PIRMREIZĒJĀS INFORMĀCIJAS VĀKŠANA    11
  UZŅĒMUMA IZMANTOTĀ INFORMĀCIJA    12
  KONKURENTU ANALĪZE    13
  UZPIRCĒJ FIRMU TIRGUS STĀVOKĻA APSKATI    13
  KONKURENTU PEĻŅAS UN ZAUDĒJUMU PĀRSKATU INFORMĀCIJA, KĀ ARĪ BILANCES    15
  UZŅĒMUMU ATRAŠANĀS VIETA    16
  KONKURENTU VĀJĀS UN STIPRĀS PUSES    17
  Konkurentu stiprās puses    17
  Konkurentu vājās puses    17
  SECINĀJUMI    19
  PRIEKŠLIKUMI    20
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    21
Extract

Es vēlētos sākt ar to, ka, manuprāt, konkurencei uzņēmējdarbībā ir ļoti būtiska nozīme, kā arī konkurentu izpētei un viņu darbības analīzei, kas ļauj uzņēmējam reaģēt uz konkurentu veiktajām darbībām tirgū. Uzņēmējam ir jāprot novērtēt konkurentu spējas, tāpat arī stiprās un vājās puses, kas ļauj viņiem attiecīgi izmantot šos faktorus sava uzņēmuma labā.
Manuprāt, konkurentu izpētei uzņēmumā ir jābūt regulārai, jo tas ļauj uzņēmējam skaidri redzēt savu konkurentu darbības tirgū, kā arī nodrošina savlaicīgu reaģēšanas spējas, kuras savukārt iespaido uzņēmuma darbības efektivitāti, tirgus situācijas objektīvu novērtēšanu, kas sekmē pareizu lēmumu pieņemšanu, jo informācijas pieplūdums ir regulārs.
Ir liela daļa uzņēmēju, kas vēl neapzinās to, kāda nozīme ir konkurentu un tirgus regulārai izpētei, kas arī kalpo par šo uzņēmēju klupšanas akmeni. Viņiem nav iespējas savlaicīgi ieraudzīt konkurentu tirgum virzītās darbības un viņu reaģēšanas spējas līdz ar to ir zemas. Pārsvarā šī tendence vērojama lauku reģionu uzņēmēju vidū. Tas arī bieži noved uzņēmumu pie krīzes, jo nav savlaicīgi ievērotas konkurentu tirgū pret uzņēmumu vērstās darbības.
Mūsdienās liela nozīme ir informācijai, informācijas apkopošanai un analīzei. Manuprāt, tas ir pats spēcīgākais ierocis, kas vien uzņēmēja arsenālā var būt. Tāpēc uzņēmējam ir jācenšas iegūt pēc iespējas jaunāku un bagātāku informācijas klāstu. Tas attiecas ne vien uz konkurentu un viņu darbības tirgū izpēti, bet arī uz informāciju, kas nepieciešama uzņēmējam.
Es izvēlējos lauku uzņēmumu – SIA “MMA”, kas nodarbojas ar kokmateriālu sagatavošanu un realizāciju. Šinī uzņēmumā tikai pavisam nesen ir ieviesta konkurentu sīkāka izpēte, kas iespējams arī nav pilnīga un nestrādā optimāli, jāsaka arī, ka viss tiks pilnveidots un pie tā tiks piestrādāts, jo uzņēmuma vadītājs beidzot ir apzinājies, kāda tam ir nozīme un, kā tas ietekmē uzņēmumu. Un, jāsaka, ietekmē visnotaļ pozitīvi, lai arī gadās pārsteidzīgi lēmumi, kas gan nav pašlaik ietekmējuši uzņēmuma darbību. Kā jau uzsvēru, pie tā tiks piestrādāts, uzņēmuma vadītājam cenšoties nepieņemt pārsteidzīgus lēmumus, bet gan tādus, kas balstīti uz tās tirgus informācijas novērtēšanu un analīzi, kas saistīta ar konkurentu stipro un vājo pušu izpēti.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register