Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:594584
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Multinacionālo korporāciju būtība un to darbība    4
1.1.  Multinacionālo korporāciju būtība    4
1.2.  Multinacionālo korporāciju augšanas cēloņi un to nozīme    5
1.3.  Korporāciju ietekmes sfēras    8
1.4.  Korporācijas kā profesionālas biedrības    8
2.  Multinacionālās korporācijas un globalizācija    9
2.1.  Globalizācijas vide un korporāciju darbība tajā    9
2.2.  Daudzpusējs līgums par investīcijām    11
  Izmantotā literatūra    15
Extract

Pēdējā laikā presē un citos masu medijos bieži sastopamies ar jēdzienu multinacionālās korporācijas (MNK). Ko tas nozīmē un kas tad īsti tās ir?
Nav vienkāršas un vispārēji atzītas šo uzņēmumu definīcijas. Esošās definīcijas var iedalīt pēc dažādiem kritērijiem, kas tiks apskatīti darbā. Korporācijām ir milzīga nozīme ne tikai valstu ekonomiku izaugsmes, bet arī dažādu ekonomisko zonu un pat pasaules mēroga ekonomikas ietekmēšanā. Tām ir dažādas pozitīvas īpašības, bet ir arī negatīva ietekme uz dažādām sfērām un ekonomiskajiem dalībnieki. Globalizācija ir viens no procesiem , kas ietekmē korporācijas un ko ietekmē korporācijas. Savstarpējā saistība ir nenoliedzama un nozīmīga.
Globalizācija nav dabisks notikums. Tā ir vairāku darbību rezultāts, kuru mērķis - radīt pilnībā liberālu pasaules tirgu, kurā ir iesaistīta ikviena pasaules valsts un nostūris. Šo darbību veicējus nav grūti nojaust - tie ir grupa 'pasaules līderu' no industrializēto Ziemeļu valstīm, nekontrolējama birokrātu armija tādās institūcijās kā Eiropas Savienība, Pasaules Banka, Starptautiskais Valūtas Fonds un Pasaules Tirdzniecības Organizācija, starpnacionālo korporāciju vadošie menedžeri, kuriem palīdz sabiedrisko attiecību firmas, 'zinātniski' domātāji, paklausīgi mediji, kas izplata ziņas visapkārt.
Visi kopā viņi ir aizņemti radot maksimāli daudz vietas lielajām korporācijām, lai tās varētu izplesties un palielināt peļņu kur vien tām patīk. Šī nežēlīgā 'brīvā' tirdzniecības noteikumu un līgumu sistēma ir radīta, lai dotu maksimumu vietas lielajām starpnacionālajām kompānijām, lai tās varētu pārņemt vietējos tirgus, kā rezultātā tiktu iznīcināta vietējā komūna un vide. Šāds noliedzošs uzskats pastāv, bet vai tas attaisnojas pilnībā, tiks aplūkots turpmākajā darbā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register