Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Kriminālsoda izpildes politikas liberalizācija Latvijā

     Evaluated!

    Research Papers32 Law

5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:429596
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.05.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Ieskats vēsturē    4
  Sods    7
  Sods un tā mērķis Latvijas Krimināllikumā    8
  Sodu veidi Latvijā    10
  Soda noteikšanas pamatprincipi    18
  Alternatīvā soda ieviešanas nepieciešamība    23
  Alternatīvie soda veidi    28
  Piespiedu darba kā kriminālsoda ieviešana Latvijā    32
  Probācija, tās izveide    34
  Probācijas dienesta darbības galvenie virzieni    35
  Secinājumi    40
  Izmatotā literatūra    42
  Pielikums    43
Extract

Gadu tūkstošiem pasaulē notiek cīņa starp labo un ļauno. Ļaunums vienmēr tiek apkarots, sabiedrībai izvēloties tās attīstības pakāpei atbilstošu aizsardzības līdzekļus. Viens no šādiem līdzekļiem ir kriminālsods. Vai tas vienmēr ir adekvāts noziedzīgā nodarījuma smagumam un noziedznieka bīstamības pakāpei? Latvijas sabiedrība ar vien aktualizējas civilizētāku risinājumu nepieciešamība, jo ieslodzīto koeficients ir viens no augstākajiem pasaulē.
Sodu izpilde šādam lielam ieslodzīto skaitam prasa lielus līdzekļus. Līdztekus tam plaša kriminālsoda piemērošana bieži vien nesasniedz gaidītos rezultātus – likumpārkāpēju labošanas mērķi. Sabiedrība arī nav gatava iesaistīties notiesāto resocializācijs procesā soda izpildīšanas laikā. Kā arī izturas noraidoši vai vienaldzīgi pret šo cilvēku reintegrāciju pēc atbrīvošanas no kriminālsoda izpildes iestādēm.
Šajā darbā ir pētīts, kāda ir pašreizējā situācija Latvijas Republikas likumdošanā, kāda ir soda būtība, sodu veidi, sodu noteikšanas pamatprincipi. Darba mērķis bija izpētīt arī to, vai Latvijā pastāv alternatīvie sodu veidi un kā attīstās probācijas dienests, kas daudzās Eiropas valstīs ir augsti attīstītā līmenī.
Par pamatu pētniecības darbam ir ņemts Latvijas Republikas Krimināllikums un tā panti, kas saistīti ar darba tematiku. Tāpat aplūkoti dažādi sodu noteikšanu regulējošie dokumenti, valsts institūciju un tiesībsargājošo institūciju statistika, publikācijas presē un internetā. Pētīta arī Eiropas Savienības Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencija, kas salīdzināta ar Latvijas Republikas Krimināllikumā esošajiem pantiem. Kā arī apskatīts cik strauji attīstās aprobācija un tās nepieciešamība mūsu valstī.
„Līdz pirmajam pasaules karam katrā apriņķī bija vietējais cietums un aresta nams, bet Rīgā centrālcietums, termiņ cietums, sieviešu cietums un guberņas cietums Citadelē. Tos pārzināja guberņu cietumu inspekcijas, kas bija pakļautas Krievijas Galvenajai cietuma pārvaldei. Kad Kurzemi kara gaita ieņēma Vācijas karaspēks Rīgas, Latgales un Vidzemes cietumus ar vērtīgāko inventāru pārcēla uz Krievijas vidieni. Pēc turpmākajiem notikumiem vēl vairāk dezorganizēja cietumus, to ēkas krietni nopostīja un izvazāja palikušās mantas”1
„1936. gadā Latvijas Republikā darbojas 15 ieslodzījuma vietas, taču kopējais vietu skaits bija nepilni trīs tūkstoši.
Divdesmito gadu otrajā pusē ieslodzīto skaits valstī svārstījās no 2700 līdz 3700, bet 1932. gadā tas dažreiz sasniedz pat 4500.
Tika ieviesti drošības ieslodzījumi un darba nami, kuri samazināja ieslodzīto kopējo skaitu.
Taču ar pastāvošajiem cietumiem pastāvēja daudz rūpju, kuras bija saistītas ar saimnieciskiem jautājumiem, jo nebija pietiekams finansiālais stāvoklis, kurš neļāva nodrošināt ieslodzītajiem uzturu, apģērbu, medicīnisko aprūpi, un citas nepieciešamās lietas, kas bija svarīgas ikdienā.
Pastāvēja arī atbrīvoto no ieslodzījuma personu aizgādnības problēma, kuru centās risināt. Tika izveidotas patversmes katrā apgabala, taču trūka darbinieku, kuri varētu pilnība nodoties patronāžas idejai, kuru sabiedrība uzņēma visai vienaldzīgi, kā arī trūka līdzekļu. Tāpēc gaidītie panākumi netika sasniegti.
Cietuma departamentu 1938. gadā pārdēvēja par Kriminālpolitikas departamentu, šo izmaiņu motivēja ar to, ka departamentam nav vairs jāpārzina vienīgi ieslodzījumu vietas, bet tam ir daudz plašāki uzdevumi noziedzības samazināšanai valstī.” …

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1209730
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register