Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
8,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:492938
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.11.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    8
1.  Latvijas Republikas jūras teritorijas tiesiskais statuss    11
2.  Kuģošanas noteikumu tiesiskais regulējums Latvijas Republikā    17
3.  Jūrlietu drošības sistēma    24
3.1.  Jūras administrācijas loma kuģu kontrolē    25
3.2.  Ostas pārvaldes pilnvaras    51
3.3.  Valsts vides dienesta funkcijas    54
3.4.  Valsts Robežsardzes kompetence kuģošanas noteikumu kontrolē    60
3.5.  LR NBS Jūras spēku pienākumi un uzdevumi uz jūras    66
3.6.  Kontroles dienestu sadarbības attīstība    66
Extract

Jūrlietas un kuģošanas drošība ir viena no starptautiski visplašāk regulētajām nozarēm. Gadu no gada pieaugot kuģu satiksmes intensitātei, ir tendence pieaugt arī starptautisko instrumentu skaitam, kuri ir saistoši jūras valstīm un kuru uzdevums ir nodrošināt drošu kuģu satiksmi un jūras vides un piekrastes aizsardzību.
Latvijai, kura ir pazīstama kā jūras valsts ar vairāk kā 500 km garu jūras robežu, 10 ostām, gar kuras piekrasti notiek intensīva kuģu satiksme (vidēji Baltijas jūrā vienlaikus kuģo ap 2000 kuģu – sākot ar mazajiem zvejas kuģiem un beidzot ar lielajiem tankkuģiem) ir svarīgi ieviest starptautiskos instrumentus jūrlietās, tas ir, starptautiskos līgumus un standartus jūras drošības, jūras piesārņošanas novēršanas un jūras satiksmes efektivitātes nodrošināšanas jomās.1Starptautiski noteiktās prasības ir attiecināmas uz kuģi, kuģa personālu, kravu, navigāciju, kā arī cilvēku drošību uz jūras un drošību ostās.
Minētās tēmas aktualitāti nosaka pēdējo gadu laikā notikušie jūras negadījumi, kopš 2000.gada kuģu avāriju skaits Baltijas jūrā ir vairāk nekā dubultojies. Visbiežāk avārijās iesaistīti bija kravas kuģi (60%), tankkuģi (15%) un pasažieru kuģi (12%), kas nereti kļuva par iemeslu cilvēku un kuģu bojā ejai, kā arī nopietnām ekoloģiskām katastrofām. Jūras transportam ir tieša ietekme uz jūras vidi, kas izpaužas kā naftas, tās produktu un kuģu radīto notekūdeņu neatļautas noplūdes, kā arī ieceļotāju sugu ievešana ar kuģu balasta ūdeņiem, kuģu avāriju izraisītās naftas un bīstamo ķīmisko vielu noplūdes. Pēdējos gados Baltijas jūras reģionā uzcelti vairāki naftas termināli, kas palielinājis naftas pārvadājumu ar kuģiem intensitāti un līdz ar to arī paaugstinātu avāriju risku.
Latvijas jurisdikcijā atrodas teritoriālā jūra 12 jūras jūdžu platumā un ekskluzīvā ekonomiskā zona un kontinentālais šelfs 28 tūkstoši km2 platībā. Tomēr attiecībā uz vides kvalitāti Baltijas jūrā nepastāv nacionālās robežas, un visas reģiona valstis ir kopīgi atbildīgas par jūras aizsardzību. Latvijas Republikas jurisdikcijai pakļautajos ūdeņos uzdevumus veic, un ostās darbojas vairākas institūcijas (Valsts robežsardze, Nacionālie bruņotie spēki, Jūras administrācija, Jūras vides pārvalde u.c.), kuru darbību reglamentē atsevišķi likumdošanas akti. Tajos šo institūciju savstarpējās sadarbības jautājumi noteikti ļoti vispārēji, kā rezultātā nav vienotas un saskaņotas politikas, un ir pazemināta darbības efektivitāte kopumā, pietrūkst racionālas personāla un materiālo vērtību resursu izmantošanas. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1308907
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register