Šo tēmu „Kvalitātes loma mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspējā” izvēlējos tādēļ, ka, manuprāt, Latvijā kvalitātes joma mazos un vidējos uzņēmumos ir ļoti zema.
Un tā kā pati arī mācos uzņēmējdarbības vadību mazos un vidējos uzņēmumos, tad, manuprāt, būtu ļoti lietderīgi izpētīt un uzzināt kā kvalitātes loma veicina mazo un vidējo uzņēmuma konkurētspēju vietējā un ārvalstu tirgū.
Šajā referātā apskatīšu tādas tēmas, kas ir mazais un vidējais uzņēmums, cik lielu daļu no tirgus aizņem šie uzņēmumi, kādas ir galvenās uzņēmumu problēmas kvalitātes sistēmas ieviešanā, kas būtu nepieciešams, lai veicinātu kvalitātes vadību un konkurētspēju vietējā un ārvalstu tirgū un kādas ir atbalstu programmas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.
Pirmkārt, noskaidrošu, kas tad ir mazie un vidējie uzņēmumi, lai tālāk varu pētīt to problēmas un iespējas konkurētspējā.
Saskaņā ar Eiropas likumdošanas aktiem primārais kritērijs, kas nosaka uzņēmuma piederību vienai vai citai grupai, ir darbinieku skaits. Sekundārais kritērijs ir apgrozījums. Komercsabiedrības tiek dalītas četrās grupās - mikro, mazie, vidējie un lielie uzņēmumi. Mikro uzņēmumos ir nodarbināti no viena līdz deviņiem darbiniekiem (apgrozījums ≤2 milj. EUR). Mazos uzņēmumos strādā no 10 līdz 49 darbiniekiem (apgrozījums ≤10 milj. EUR). Lai komercsabiedrībai būtu vidēja uzņēmuma statuss, tai ir jāatalgo no 50 līdz 249 darbiniekiem (apgrozījums ≤50 milj. EUR).…