Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:533960
 
Evaluation:
Published: 29.06.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Vadītāja funkcijas un lomas    3
3.  Mūsdienu vadītāja spējas un īpašības    5
4.  Vara    8
5.  Autoriāte    10
6.  Vadīšanas stili    11
7.  Vadītāja darbības kategorijas    14
8.  Secinājumi    15
9.  Izmantota literatūra    15
Extract

VADĪTĀJA FUNKCIJAS UN LOMAS
Vadītājs ir konkrets darbinieks, kurš īsteno šo procesu organizācijā. Jebkurš menedžeris, kam ir pilnvaras vadīt saskaņā ar organizācijas sakārtojumu, tajā pašā laikā var būt arī vadītājs . Par tiem menedžerim mēs un sāksim runāt...
Jebkurā uzņēmuma vadoša loma pieder menedžerim, jo menedžeris ir plānotājs, organizators, koordinators un konsultants.
Katram darbiniekam, ka arī menedžerim ir savi pienākumi un savi noteikumi, ar kuriem viņam jāstrādā, citam vārdam sākot – pildīt savu ienākumu, savu darbību.
Franču speciālists A. Faijola apzinājis sešus uzņēmuma darbības veidus:
• tehnisko — produkcijas ražošana;
• komerciālo — iepirkšana, pārdošana, apmaiņa;
• finansiālo — t. sk. jauna kapitāla meklējumi;
• drošības — nodrošināšanās pret ugunsgrēku, zādzībām, dabas stihijām un sabiedriskām nekārtībām;
• uzskaites — datu vākšana, atskaišu sagatavošana un statistiskā informācija;
• vadīšanas — prognozēšana, organizēšana, vadīšana, koordinācija un kontrole.
Visus šos darbības veidus veic menedžeris.
Plānošana nozīmē analizēt pagātni, izpētīt tagadni un nākotni un atrast mērķu īstenošanas paņēmienus. Plānošana tātad ir paredzēšanas sastāvdaļa. Paredzēšana ietver prognozēšanu nākotnes uzdevumu sasniegšanai, tā ir stratēģiskā analīze un plānošana.
Organizēšana — uzņēmuma darbības projektēšana. Cilvēku, finansu un materiālu resursu attiecību efektīva sakārtošana, struktūras izveidošana.
Koordinācija — visu darbības veidu apvienošana organizatoriskā struktūrā, to elementu statusa noteikšana, resursu piešķiršana atbilstoši izvirzītajiem mērķiem.
Vadīšana — uzņēmuma darba organizācija atbilstoši mērķiem, personāla un līderu darbības stimulēšana vajadzīgo un iecerēto mērķu sasniegšanai. Arī stratēģijas un attiecīgo iestrāžu veidošana ir jāvada.
Kontroles nozīme — darba izpildes pārbaude jāveic atbilstoši pieņemtajam plānam, izdotajiem rīkojumiem un pamatprincipiem.
Lai īstenotu savas funkcijas, menedžerim jābūt apveltītam ar paredzēšanas spējām. Pieņemot lēmumu un organizējot darbu, menedžerim jāpanāk visu procesu aktīva darbība. Menedžerim jāveic organizācijas struktūras harmonizācija. Bez zināšanām un prasmēm menedžerim nepieciešama pieredze (rutīna) .

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1177707
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register