Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:494984
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.06.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
Extract

Mūsdienās arvien aktuālāks kļūst jautājums par sociāli atbildīgu uzņēmējdarbību, un viens no aspektiem, kas norāda uz to, ir labdarība. Par sociāli atbildīgiem tiek dēvēti uzņēmēji, kas rūpējas ne tikai par peļņas gūšanu, bet arī izjūt atbildību pret sabiedrību. Pasaules presē populārs kļuvis vārdu salikums „social responsibility” – sociālā atbildība, visbiežāk tas tiek minēts kopā ar ANO Globālo līgumu (Global Agreement). Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā arī Latvijā tiek spriests par to, un presē parādās informācija par sociāli atbildīgu uzņēmējdarbību. Sniedzot atbalstu būtisku problēmu risināšanai un apzinoties, ka sabiedrības labklājība ir ikviena tās pārstāvja atbildība, firmas pierāda savu sociālo atbildību. Firmas tēlā iezīmējas tas, kā uzņēmums vai fiziskā persona tiek vērtēta arī pēc sabiedrībai sniegtā atbalsta sociālo jautājumu risināšanā.
Kopumā šai pozitīvajai virzībai ir arī izkropļotas izpausmes un negatīvs piemērs, kad tēla veidošanai izmantotās labdarības efekts nav tāds, kāds ticis publiskots. Kāda firma jau pirms labdarības veikšanas izsūtīja paziņojumus presei par labo iznākumus. Tāda rīcība varētu būt vērtējama kā cenšanās veikt aktivitātes sava tēla veidošanas nolūkā. Tūlīt pēc labdarības veikšanas sabiedrisko attiecību speciāliste arī publikācijā sniedza informāciju, ka konkrētais pasniegtais produkts devis vēlamo efektu un labdarība ir izdevusies. Vērtējot no mārketinga viedokļa šāda veida reklāma pat ir iedarbīgāka, kad tiek aprakstīta sarežģīta situācija un cik lieliski ir spējis palīdzēt konkrētās firmas produkts, kas pasniegts labdarības nolūkā.
Kā „Sabiedrisko attiecību” grāmatas nodaļā „Masu saziņas līdzekļi un attiecības ar tiem” atzīst autori, lasītāji ar īpašām interesēm meklē presē atbildes uz saviem jautājumiem. Vecāka gadagājuma cilvēki atzīst, ka tūlīt aiz veselības aprūpes speciālistiem, tas ir galvenais avots, no kura viņi smeļas ziņas par medicīniska rakstura jautājumiem.
Šodienas sabiedrība pieņēmusi par normu nostāju attiecībā par labdarību, ka plašu publicitāti iegūst tie uzņēmēji un firmas, kas nodarbojas ar dažāda veida labdarību. Šāda attieksme ir visai tāla no Kristus vārdiem: „Kad tu dodi mīlestības dāvanas, tad neliec to izbazūnēt savā priekšā kā liekuļi to dara”, „Bet kad tu dodi mīlestības dāvanas, tad tava kreisā roka lai nezina, ko labā dara”.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register