-
Mārketinga analīze uzņēmumā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 2 | |
1. | UZŅĒMUMS UN TĀ VIDE | 3 |
1.1. | UZŅĒMUMS UN TO IETEKMĒJOŠIE FAKTORI | 3 |
1.2. | UZŅĒMUMA MAKROVIDE | 5 |
2. | UZŅĒMUMA PRODUKCIJA- TAPETES | 9 |
2.1. | PRODUKCIJAS SORTIMENTS UN CENAS | 9 |
2.2. | PRODUKTS UN PIRCĒJS | 12 |
2.3. | PRODUKTS UN TĀ IZVIETOJUMS | 14 |
3. | UZŅĒMUMA MIKROVIDE | 16 |
3.1. | KONKURENTU ANALĪZE | 16 |
3.2. | TIRGUS ANALĪZE | 17 |
4. | SWOT ANALĪZE | 19 |
5. | MĀRKETINGA STRATĒĢIJA | 21 |
5.1. | PRODUKTA VIRZĪŠANA TIRGŪ | 21 |
5.2. | REKLĀMAS STRATĒĢIJA | 22 |
5.3. | TIEŠĀ PĀRDOŠANA | 23 |
5.4. | LOJALITĀTES MĀRKETINGS | 24 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 26 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 27 |
IEVADS
Šī darba mērķis ir veikt mārketinga darbības analīzi uzņēmumā A/S „R&C”. Darba gaitā tika veikta tirgus situācijas analīze, noteikti faktori, kas ietekmē uzņēmuma preču realizāciju, apskatītas problēmas, kas ietekmē uzņēmuma darbību.
Šo tirgus situācijas analīzi var saukt arī par darba mērķi jeb uzdevumu. Tika veikta arī SWOT analīze un apskatīta mārketinga nozīme uzņēmējdarbībā, kā arī pircēju izvēles faktori un konkurentu darbības izpētes pasākumi.
Ekonomisti parasti apskata mārketingu kā procesu, kurā tiek apmierinātas indivīdu vajadzības, notiek preču - naudas apmaiņa dažādos tirgos. Visu var pateikt daudz saprotamāk un precīzāk - mārketings uzņēmējam palīdz atbildēt uz jautājumiem - ko ražot un kādus pakalpojumus piedāvāt, kā un kur pārdot, kas tos un par kādu cenu pirks, kā attīstīt uzņēmumu nākotnē.
Mārketings jeb tirgzinība ir nozare, kura radusies un visstraujāk attīstījusies tieši iepriekšējā gadsimta laikā un kā tās rašanās cēloņi vispirms jau minami vispārēja ekonomiskā aktivitāte un tai sekojošā preču un pakalpojumu pārprodukcija, konkurences saasināšanās un komunikāciju sistēmas attīstība.
Šī darba rezultāts ir mārketinga uzlabošanas pasākumu izstrāde dotajam uzņēmumam.
Ideāla situācija, kas paver uzņēmumam lielas perspektīvas, veidojas tad, ja uzņēmuma īpašnieki un vadītāji konstruē mārketingu un no tā sekojošās aktivitātes (reklāma, tirdzniecības veicināšana, utt.), nevis tikai kā tikai vienu uzņēmuma vadības sistēmu funkciju līdztekus ražošanai, finansēm un personālam, bet gan atvēl mārketingam noteicošo lomu uzņēmuma darbības plānošanā un rezultātu kontrolē. Būtībā mārketingam ir jābūt integrētam visās uzņēmuma iekšējās un ārējās aktivitātēs, ikviens lēmums un risinājums jānovērtē arī mārketinga skatījumā.
Uzņēmējdarbības vide mūsu valstī pa šiem gadiem ir kļuvusi sakārtotāka, bet līdz ar to ir palielinājusies konkurence, tirgus daudzās jomās kļuvis piesātināts, jauniem uzņēmumiem ir kļuvis arvien grūtāk iekarot tirgu, nemaz nerunājot par zināmu nostabilizēšanos un drošu skatu uz nākotni.
Darbs satur 5 nodaļas, 2 tabulas un 5 attēlus.
1. UZŅĒMUMS UN TĀ VIDE
Lai šajā darbā veiktu vispusīgu uzņēmuma darbības izpēti un analīzi, vispirms ir jādefinē jēdziens „uzņēmums ” no ekonomikas viedokļa, noskaidrojot kādi ir tā pamatmērķi un uzdevumi.
„Visās ekonomiskās attīstības stadijās galvenais tautsaimniecības posms ir uzņēmums. Tieši uzņēmumā notiek produkcijas ražošana un pakalpojumu sniegšana patērētājiem.”[5,21] Uzņēmuma definīcija ekonomikā - „Uzņēmums ir patstāvīgs saimniekošanas subjekts, kas ir dibināts produkcijas ražošanai, darbu veikšanai vai pakalpojumu sniegšanai ar mērķi apmierināt sabiedrības vajadzības un iegūt peļņu”.[5,21]
1.1. Uzņēmums un to ietekmējošie faktori
Šajā darbā apskatītais uzņēmums ir A/S ”R&C”. Uzņēmuma atrašanās vieta ir Saldū, Striķu ielā 3. Īpašnieki ir Ieva un Gunārs Grosmaņi. A/S “R&C” dibināta 1994.gada pēc RCJ Saldus (pirmsākums 60 - jos gados) privatizācijas. Pats sākums veikalam bija ar 100 m2 neliela platība, kas tagad sasniedz 1500m2, plus vēl ir noliktava saimniecībai un ražošanas teritorijas.
A/S "R&C" pamatdarbība ir remonta un celtniecības darbi, būvmateriālu tirdzniecība (visa veida būvmateriāli, saimniecības preces, tapetes u.tt.) un kokapstrāde (ražo kokmateriālus, līstes, brusas, spāres, dēļus un darbojas arī gateris). 2005.g.uznemumā vidēji strādāja 32 darbinieki. Uzņēmums pārreģistrēts Komercreģistrā 09.11.2004.
Uzņēmums ir dibināts kā akciju sabiedrība. „Akciju sabiedrība pēc klasifikācijas ir kapitālsabiedrība. Formāli SIA rāmji ir par šauru lieluzņēmumam. A/S paver lielākas iespējas līdzekļu centralizācijai. A/S dibināšanai nepieciešama valsts institūciju atļauja. ” [3, 310]
…
Šī darba mērķis ir veikt mārketinga darbības analīzi uzņēmumā A/S „R&C”. Darba gaitā tika veikta tirgus situācijas analīze, noteikti faktori, kas ietekmē uzņēmuma preču realizāciju, apskatītas problēmas, kas ietekmē uzņēmuma darbību. Šo tirgus situācijas analīzi var saukt arī par darba mērķi jeb uzdevumu. Tika veikta arī SWOT analīze un apskatīta mārketinga nozīme uzņēmējdarbībā, kā arī pircēju izvēles faktori un konkurentu darbības izpētes pasākumi.
- Mārketinga analīze uzņēmumā
- Mārketinga sabiedrisko attiecību kampaņa
- SIA "Amber nekustamie īpašumi" mārketinga vides analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "X" saimnieciskās darbības analīze
Research Papers for university22
-
Baltijas valstu makroekonomisko rādītāju analīze
Research Papers for university13
-
Regresijas analīzes izmantošana ekonomikā
Research Papers for university30
-
Mazumtirdzniecības uzņēmuma darbības analīze un plānošana
Research Papers for university21
-
Ražošanas uzņēmuma galveno funkciju raksturojums
Research Papers for university26