Pēdējo 10 gadu laikā pasaulē ļoti strauji sāka attīstīties telekomunikāciju nozare. Šī nozare attīstās nepārtraukti, pakāpeniski palielinoties konkurencei, kas veidojas telekomunikāciju tirgus liberalizācijas un globalizācijas gaitā. Latvijā attīstības rezultātā ir palielinājies telekomunikāciju uzņēmumu skaits, kas tirgū piedāvā līdzīgus pakalpojumus, līdz ar to ir radusies sīvā konkurence nozarē, kas ilgstoši tika uzskatīta par monopolnozari.
Latvijas telekomunikāciju tirgus liberalizācija nepārprotami izraisīs izmaiņas visu esošo telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēju darbībā. Liberalizējot tirgu un veidojoties konkurencei starp pakalpojumu sniedzējiem, svarīga nozīme tiek piešķirta apstāklim, cik katrs uzņēmums veiksmīgi spēj izstrādāt pakalpojumu attīstības stratēģiju, savukārt, tas nav iespējams bez mārketinga pētījumiem. Esošajā globalizācijas periodā telekomunikāciju pakalpojumu tirgus aug un attīstās ļoti strauji. Jauni pakalpojumi arvien pārliecinošāk ienāk visās biznesa sfērās. Pie tam katram pakalpojumam ir vajadzīga sava niša kopējā telekomunikāciju tirgū un savs klientu segments, kas šo pakalpojumu izmantos. Līdz ar to katram pakalpojumam tiek izstrādāta sava stratēģija un veicināšanas pasākumi. Latvijas telekomunikāciju tirgus liberalizācija visvairāk skars Lattelekom un Baltcom darbību, kas oficiāli šobrīd ir telekomunikāciju pamatpakalpojumu sniedzēji Latvijā, tāpēc liela loma ir uzņēmuma spējai pareizi novērtēt tirgus situāciju. Līdz ar to pieaug arī mārketinga pētījumu un tirgus izpētes loma.
Darba mērkis ir izpētīt SIA Baltcom mārketinga vidi, izdarīt secinājumu un priekšlikumus.…