Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Matemātikas mācību satura apguve 2-3 gadus veciem bērniem lietpratīgās izglītības kontekstā pirmsskolā

     

    Research Papers27 Pedagogy

5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:906666
 
Evaluation:
Published: 19.10.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Bērna dzīvi pirmsskolas izglītības iestādē aizņem mācības, dažādi pulciņi, rezultātā bērniem paliek aizvien mazāk laika viņa patstāvīgajām, brīvajām aktivitātēm. Mēdz būt, ka īsajā laika sprīdī, kas bērnudārzā paredzēts rotaļām un spēlēm, bērni neprot sevi nodarbināt. Spēlējas gan bērni, gan pieaugušie, tā izmantojot spēles daudzveidīgās funkcijas. Ar spēles palīdzību bērns fiziski, emocionāli un garīgi izsaka savas vēlmes. Spēlē viņš priecājas, fantazē, rada, izkopj jūtas, atpūšas, mācās, pārdomā dzīvi. Spēle ir īpaša kultūras forma. Kultūra ir sociāli nodoto uzvedības paraugu, prasmju, ticējumu, institūtu un citu noteiktai sabiedrībai raksturīgu cilvēka darbības un domāšanas produktu kopums. Spēle – bērna dzīves pozīcijas veidotāja. Spēle saglabā un attīsta bērnā bērnišķo, tā ir viņa dzīves skola un attīstības prakse. Spēle palīdz bērnam atcerēties pagātni un ieskatīties nākotnē. Spēlē bērni reproducē daudz dažādu detaļu no apkārtējo pieaugušo rīcības, uzvedības, valodas un attieksmēm. Spēlē veidojas bērna raksturs un vērtību orientācija. Bērns ar spēles palīdzību tuvojas harmoniskai sevis izjušanai laikā, telpā un sabiedrībā . Ikvienā rotaļas darbībā ir paslēpts kāds intelektuāls uzdevums, kas katram bērnam ir svarīgākais personīgo sekmju nosacījums un viņa emocionālā saikne ar pārējiem rotaļniekiem. Uzdevuma risināšanā nepieciešama prāta un gribas piepūle, bet tā sniedz bērnam arī apmierinājumu. Rotaļas rezultāts ir izvirzīta rotaļas uzdevuma īstenošana. Bērnam rezultāts parasti saistās ar rotaļu prieku, ar uzvaru rotaļā, dažkārt arī ar iegūtu balvu. Rezultāts var būt arī pretējs – bērna piedzīvojumi, asaras, nevēlēšanās vairs iesaistīties spēlē. Par rezultātu liecina arī apmierinājums par piedalīšanos rotaļā, vēlēšanās to atkārtoti spēlēt . Spēļu kompleksa izstrādē matemātisko prasmju apguvei E. Krastiņa un D. Draviņa iesaka:
1. Bērnu interesi var izraisīt tikai ar spilgtiem, kustīgiem vai skanošiem priekšmetiem, kas ir būtiski spēles izvēlē.
2. Didaktisko rotaļu matemātiskais raksturs bērniem dod iespēju vairāk uzzināt, nostiprināt zināšanas, aktivizēt runu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1381135
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register