NOBEIGUMS
1. Komunikācija vienmēr ir bijusi svarīga uzņēmumu sastāvdaļa, taču mūsdienās tā ir ieņēmusi īpašu, stratēģisku nozīmi. Tāpat kā dažādi procesi mums visapkārt, tā arī uzņēmumu komunikācija attīstījās, pielāgojoties mūsdienu tendencēm un sabiedrībai.
2. Korporatīvā komunikācija ir izgājusi cauri trīs attīstības posmiem, katrā posmā paplašinot savas funkcijas un palielinot tās nozīmi uzņēmumos. Sākotnēji korporatīvā komunikācija pildīja mūsdienu sabiedrisko attiecību funkciju, taču mūsdienās tā aptver daudz plašāku uzdevumu spektru. Korporatīvās komunikācijas galvenais uzdevums ir kontrolēt un veidot stratēģiski vienotu komunikācijas vēstījumu gan uzņēmumā, gan ārpus tā, lai attēlotu uzņēmumu kā vienotu kopumu, kas reprezentē vienotas uzņēmumu vērtības un tēlu, kā arī sekmē uzņēmuma veiksmīgu darbību. Parādoties jaunajām tehnoloģijām un izveidojoties informācijas sabiedrībai, korporatīvās komunikācijas koordinēšana ir kļuvusi daudz sarežģītāka, un tā prasa efektīvākas pārraudzīšanas stratēģijas, kas ir jāprot pareizi integrēt uzņēmumā, neatkāpjoties no uzņēmuma mērķiem un tēla.
3. Korporatīvā komunikācija sastāv gan no iekšējās, gan no ārējās komunikācijas, kas savstarpēji mijiedarbojas un ietekmē vienu otru. Veiksmīga iekšējā komunikācija uzņēmumā veicina veiksmīgu ārējo komunikāciju. Ar ārējās komunikācijas palīdzību uzņēmums veido zīmolu, identitāti un sasniedz ārējo auditoriju. Tātad ārējās komunikācijas galvenie uzdevumi ir informēt par notiekošo uzņēmumā, kā, piemēram, par dažādiem jaunumiem, jaunām precēm, pasākumiem, caur dažādiem mūsdienās pieejamiem komunikācijas kanāliem, kā arī veidot noturīgas attiecības ar ārējo auditoriju - klientiem, investoriem, akcionāriem u.c, vienlaicīgi pozicionējot viņu prātos pozitīvu uzņēmumu tēlu.
4. Uzņēmumiem ļoti svarīga ir ārējā komunikācija ar klientiem. Pateicoties straujajai jauno tehnoloģiju adaptācijai, klienta loma uzņēmējdarbības modelī ir pilnībā izmainījusies. …