Kursa darba tēma ir “Mazumtirdzniecības uzņēmuma darbības analīze un plānošana. ”
Ikviena uzņēmuma komercdarbības galvenais mērķis ir gūt peļņu, un tās lielums ir atkarīgs no pircēju skaita un viņu sociālekonomiskā stāvokļa. Savukārt, uzņēmuma klientu skaits galvenokārt ir atkarīgs no uzņēmuma spējas veidot komunikāciju un labas attiecības starp pircēju un uzņēmumu, kā arī visaugstākajā līmenī apmierināt pircēju vēlmes un vajadzības. Ņemot vērā mūsdienu tirgus apstākļus, nepārtrauktu tā attīstību un arvien pieaugošo konkurenci starp uzņēmumiem, ir būtiski novērtēt šo lietu svarīgumu un apzināties tirdzniecības un menedžmenta metožu pielietošanas nepieciešamību katrā augošā un uz turpmāku attīstību orientētā uzņēmumā.
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Narvesen Baltija” savu darbību Latvijā uzsāka 1997.gada nogalē, un jāsecina, ka šo nepilno septiņu gadu laikā uzņēmuma darbība ir ievērojami paplašinājusies un pilnveidojusies, spējot izturēt milzīgo konkurenci un gūt atzinību un pozitīvas atsauksmes no uzņēmuma klientu puses. Narvesen veikalu tīkls ir kļuvis par lielāko mazumtirdzniecības tīklu Latvijā pēc tirdzniecības vietu skaita, un jāatzīst, ka tas joprojām turpina augt.
SIA „Narvesen Baltija” ir Norvēģu firmas meitas uzņēmums, kuram ienākot Latvijā, tās tirgus bija pilnīgi svešs. Ievērojot uzņēmuma stabilo un visādā ziņā veiksmīgo darbību un attīstību Latvijas tirgū, ir interesanti noskaidrot un izpētīt, kas ir tā darbības pamatā, kādas mārketinga un citas uzņēmuma vadīšanas procesa darbības un metodes palīdzējušas uzņēmumam nezaudēt mazumtirgotāju konkurences cīņā un arvien saglabāt savas vadošās pozīcijas tirgū. Tās ir uzņēmuma stiprās puses, kuras vajag apzināties, uzsvērt tirgum un vēl vairāk attīstīt. Protams, neviena uzņēmuma darbība nav pilnīga, tāpēc ne mazāk svarīgi ir informācijas vākšanas, izpētes un analīzes gaitā atklāt iespējamās nepilnības un trūkumus Narvesen darbībā, apzināties to iemeslus vai izraisītājus, kā arī pielikt visas pūles, lai tos novērstu.…