Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:187680
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 60 units
References: Used
Extract

Šobrīd Latvijas sabiedrībā ir jauni ekonomiski, politiski, kultūras un sociālie apstākļi. Šis pārmaiņas ietekmē visas izglītojošās iestādes, tai skaitā arī pirmsskolas mācību iestādes. Līdz ar to, ir ļoti svarīgi šo raksturīgo pārmaiņu dēļ veidot bērnos vēlmi mācīties.
Ikvienam bērnam, vienalga kur viņš dzīvotu, jau no mazām dienām ir un būs jāsastopas ar mūsdienu pārmaiņām. Tādēļ mūsu pienākums - gan pirmsskolas skolotāju, gan ģimenes pienākums, ir sniegt priekšstatu par apkārtējām lietām un parādībām, kā arī jāmāca apgūt prasmes, ko spēs izmantot ikdienā un pārējās izglītības pakāpēs.
Izglītības likuma 2. pantā arī tiek minēts, ka „izglītības mērķis ir nodrošināt katram Latvijas iedzīvotājam iespēju attīstīt savu garīgo un fizisko potenciālu, lai veidotos par patstāvīgu un attīstītu personību, demokrātiskas Latvijas valsts un sabiedrības locekli. Atbilstoši izglītojamā vecumam un vajadzībām tiek nodrošināta iespēja:
1.iegūt zināšanas un prasmes humanitāro, sociālo, dabas un tehnisko zinību jomā;
2.iegūt zināšanas, prasmes un attieksmju pieredzi, lai piedalītos sabiedrības un valsts dzīvē;
3.tikumiskai, estētiskai, intelektuālai un fiziskai attīstībai, sekmējot zinīgas, prasmīgas un audzinātas personības veidošanos.” [20]
Atbilstoši izglītības likuma izvirzītajam mērķim ir nepieciešams dot bērnam iespēju iegūt, attīstīt un veidot šis zināšanas, iemaņas un prasmes. Šis likums attiecas ne tikai uz mācību iestādēm, bet arī uz ģimenēm, kuras ir atbildīgas par savu bērnu nākotni.
Pēdējā laikā vecāki savu bērnu audzināšanu, izglītošanu un attīstīšanu „uzveļ” uz pleciem izglītības iestādēm. Pieaugušie aizbildinās, ka nespēj to darīt laika trūkuma dēļ. Katrai izglītības pakāpei ir savs mērķis, sava programma pēc kuras tiek attīstīts, izglītots katrs bērns. Pirmsskolas programmā ir teikts, ka „pirmsskolas izglītības mērķis ir attīstīt katra bērna aktivitāti (ētiski, estētisko, intelektuālo, fizisko), veidojot iekšējo vēlmi izzināt apkārtējo pasauli un apgūt pieaugušo radīto pieredzi. Bērnā jāveido „ES” apziņa, kas balstīta uz savas rīcības, darbības, jūtu, vēlmju un interešu apzināšanu, uz savu spēju izpausmi aktīvā darbībā, ievērojot vispārcilvēciskās vērtības.”…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1188513
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register