Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:104314
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  Motivēšanas būtība un evolūcija    4
2.  Motivācijas teorijas    8
2.1.  Satura motivēšanas teorijas    9
2.2.  Norises motivēšanas teorijas    14
2.3.  Stimulējošās motivēšanas teorija    19
  SECINĀJUMI    23
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    23
Extract

Motivēšanas būtība un evolūcija

Motivācija (motivēšana) ir dinamisks process, kurš, izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķu sasniegšanu .
Motivējums ir noteiktu motīvu komplekss, kas veicina cilvēku rīcību noteiktā virzienā. Motivēšana organizācijās ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus .
Uzņēmuma darbinieku darbība ir atkarīga no trīs faktoriem:
 Prasmes un spējas (iespējas veikt attiecīgu darbību);
 Resursi (materiāli, instrumenti, iekārtas, informācija u.c.);
 Motivēšana (būt ieinteresētam veikt attiecīgo darbu).
Ja darbiniekam trūkst prasmes un zināšanas, lai veiktu kādu darbu, tad menedžeris parasti zina, kas jādara – jāpaaugstina kvalifikācija vai darbs jāuztic citam darbiniekam utt. Ja ir problēmas ar resursiem, tad arī ir aptuveni skaidrs – kaut kas jāmaina, jāuzlabo vai jāapgūst. Ja ir problēma ar motivēšanu, tad menedžerim to atrisināt būs grūtāk, jo šajā procesā nepastāv standarta metodes, un katrā konkrētā situācijā ir jāizvēlas vispiemērotākais darbinieku stimulēšanas paņēmiens, lai tie efektīvāk strādātu organizācijas mērķu labā.
Motivācijas procesam ir būtiska vieta personāla vadībā. Organizāciju vadītāji parasti cenšas atrast drošas saites starp personāla motivēšanu un sekojošu efektīvu darbību organizācijas labā, tādā viedā panākot harmoniju starp individuālajiem un organizācijas mērķiem. Lai gūtu gandarījumu un ilgstošu interesi par darbu, nepieciešami jauni stimuli, lai papildinātu tos, kuru dēļ darbinieks izvēlējās konkrētu uzņēmumu un amatu. Sekmīga motivācija – tas nav darbinieku skaits, bet gan viņu savstarpējās attiecības.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1175451
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register