-
Organizācijas iekšējā un ārējā vide
Research Papers20 Management, Business, Marketing, Advertising
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Anotācija | 3 |
2. | Ievads | 4 |
3. | Organizācijas raksturojums | 5 |
4. | Organizācijas iekšējā vide | 5 |
4.1. | Mērķi | 6 |
4.2. | Darbinieki | 7 |
4.3. | Struktūra | 8 |
4.4. | Darba kultūra | 9 |
4.5. | Tehnoloģija | 10 |
5. | Organizācijas ārējā vide | 11 |
5.1. | Organizāciju tieši ietekmējošā ārējā vide | 12 |
5.1.1. | Patērētāji | 12 |
5.1.2. | Konkurenti | 13 |
5.1.3. | Piegādātāji | 14 |
5.1.4. | Likumdošana | 14 |
5.1.5. | Sabiedriskās organizācijas | 15 |
5.2. | Organizāciju netieši ietekmējošā ārējā vide | 16 |
5.2.1. | Valsts ekonomiskais stāvoklis | 16 |
5.2.2. | Sociālkultūras attiecības | 16 |
5.2.3. | Valsts politika | 17 |
5.2.4. | Zinātnes un tehnikas progress | 18 |
5.2.5. | Starptautiskās attiecības | 18 |
6. | Attiecības starp organizāciju un vidi | 19 |
7. | Kā organizācija ievēro vides ietekmi | 19 |
8. | SWOT analīze top! veikalu tīklam | 20 |
9. | Secinājumi | 22 |
10. | Bibliogrāfiskais saraksts | 23 |
Darba tēma ir organizācijas iekšējā un ārējā vide. Izvēlējos rakstīt par šo tēmu, jo šī tēma ir aktuāla organizācijām gan šobrīd, gan būs arī turpmāk, jo katras organizācijas stratēģijai jāattīstās atbilstoši videi, kurā tā darbojās un arī organizācijas iekšējo elementu un savstarpējo sakarību ignorēšana var radīt konfliktus organizācijā, padarīt tās darbību neefektīvu.
Darba mērķis ir pēc iespējas vispusīgāk apskatīt organizācijas iekšējo un ārējo vidi, kurā tā darbojās gan no teorētiskā viedokļa, gan praktiskā, par piemēru ņemot top! veikalu tīklu.
Temata izstrādāšanas metodes ir pieejamās informācijas apkopošana, un praktiskā piemēra analīze.
Izmantotā literatūra ir no mācību grāmatām, kuras ir uzskaitītas bibliogrāfiskajā sarakstā, par pamatu tiek izmantota V.Praudes un J. Beļčikova grāmata “Menedžments”.
Darbs sastāv no divām galvenajām daļām: organizācijas iekšējā vide un ārējā vide, kur pirmā daļa tiek sadalīta piecās daļās un otrā daļa tiek sadalīta divās apakšnodaļās , kur katra apakšnodaļa vēl tiek izdalīta piecās daļās.
Organizācijas raksturojums
Tā kā organizācijas ir neatņemama mūsdienu sabiedrības sastāvdaļa, ir būtiski izprast organizāciju būtību, elementus, kas veido organizācijas, to darbības mehānismu, efektīvas vadīšanas pamatprincipus un lomu mūsdienu sabiedrībā.
Organizācija ir sarežģīta sociāla sistēma, ko veido cilvēku grupa nolūkā sasniegt noteiktus mērķus.
Svarīgi ir atzīmēt, ka šis organizācijas definējums attiecas uz formālu organizāciju.
Formāla organizācija ir tāda organizācija, kura ir radīta, lai sasniegtu noteiktus mērķus. Formālajā organizācijā ir izveidota precīzi definēta struktūra, pastāv plānots atbildības un pilnvaru sadalījums. Organizācijas vadības centrs pārrauga tās darbību, kas noris atbilstoši izstrādātiem noteikumiem, kurus visi organizācijas darbinieki ir atdzinuši un savā darbībā ievēro.…
Darbs sastāv no divām galvenajām daļām: organizācijas iekšējā vide un organizācijas ārējā vide. Tās tiek apskatītas gan no teorētiskā viedokļa, gan praktiskā un par praktisko piemēru tiek ņemts top! veikalu tīkls. Sākumā īsi tiek nodefinēts, kas ir organizācija. Pirmā daļa, kur sākumā tiek īsi aprakstīta organizācijas iekšējā vide kopumā, iedalās piecās apakšnodaļās: mērķi, darbinieki, struktūra, darba kultūra un tehnoloģija, kuras tiek sīkāk apskatītas katra atsevišķi. Otrā daļa, kur arī sākumā tiek īsi aprakstīta organizācijas ārējā vide, vispirms iedalās divās apakšnodaļās: organizāciju tieši ietekmējošā ārējā vide un organizāciju netieši ietekmējošā ārējā vide. Pirmā apakšnodaļa tiek sadalīta vēl piecās daļās: patērētāji, konkurenti piegādātāji, likumdošana, sabiedriskās organizācijas. Otrā apakšnodaļa arī tiek sadalīta piecās daļās: valsts ekonomiskais stāvoklis, sociālkultūras attiecības, valsts politika, zinātnes un tehnikas progress un starptautiskās attiecības un katra daļa tiek apskatīta atsevišķi. Nobeigumā no teorētiskā viedokļa tiek apskatītas attiecības starp organizāciju un vidi, kā arī tiek veikta SVID analīze top! veikalu tīklam.
-
Organizācijas iekšējā un ārējā vide
Research Papers20 Management, Business, Marketing, Advertising
- Organizācijas vadība
- Uzņēmuma SIA "Dzinējs" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Organizācijas vadība
Research Papers for university35
-
Uzņēmuma SIA "Dzinējs" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university25
-
Vides reklāmas vieta mārketinga kompleksā
Research Papers for university42
-
Virtuālās organizācijas
Research Papers for university20
-
Uzņēmuma SIA "Baltic Motors Ltd." mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university21