Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:951709
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.01.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  PRIEKŠVĀRDS    4
2.  TĒMAS    8
2.1.  Laikmets, sabiedrība    8
2.1.1.  Sieviete    10
2.2.  Skaistums    13
2.3.  Māksla    15
2.3.1.  Mākslinieks    18
2.4.  Bauda    19
2.4.1.  Hedonisms    22
3.  TĒLI    24
3.1.  Dorians Grejs    24
3.2.  Bazils Holvards    27
3.3.  Lords Henrijs Votons    29
3.4.  Sibilla Veina    31
  KOPSAVILKUMS    33
  ANOTĀCIJA    34
  AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    35
Extract

Oskara Vailda romāna “Doriana Greja ģīmetne” priekšvārds literatūrkritikā nereti tiek dēvēts par mākslas un literatūras estēticisma virziena manifestu. Priekšvārds satur 33 tēzes par mākslu, atspoguļojot O.Vailda estētiskos priekšstatus par mākslas jēgu, kritiku, derīgumu, radītāju(mākslinieku) un morāli.
Priekšvārdā norādīts, ka mākslas darbs ir daiļa lieta („Mākslinieks ir skaistu lietu radītājs” ), kurā māksliniekam ir jānoklusē sevi, bet jāatklāj pati māksla(„Atklāt sevi un apslēpt mākslinieku – tāds ir mākslas nolūks” ). Mākslas jēga ir skaistums(„Taču izredzētie ir tie, kas skaistumā redz vienīgi Skaistumu” ) un tas ir vienīgais, ko māksliniekam ar mākslas darba palīdzību ir jārada.
Kritiķis ir tas, kurš meklē jaunus iespaidus no mākslas darba, papildinot jau esošos iespaidus ar jauniem („Kritiķis ir tas, kas jaunā veidā, vai ar jauniem līdzekļiem spēj sniegt savu iespaidu no daiļā” ). Savukārt “ieskatu dažādība par mākslas darbu norāda, ka tajā ir kaut kas jauns, sarežģīts un nozīmīgs” . Ja kritiķu iespaidi un ieskatu dažādība no mākslas darba ir pretrunīga, tad mākslinieks ir bijis saskaņā ar sevi . Jo, noklusējot sevi un atklājot vienīgi mākslu(skaisto), mākslinieks rada kompleksi vienotu darbu, par kura simbolismu ir tik pat kā neiespējami spriest. Cenšanās saskatīt mākslas darbā simbolus ir risks, tāpat kā risks ir tos atklāt, jo māksliniekam ir jārada darbs neatklājoties pašam, bet ar simboliem viņš riskē būt atklāts .…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register