Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:138468
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pašaudzināšanas struktūra    4
2.  Skolotāja līdzdalība skolēnu pašaudzināšanā    7
  Nobeigums    11
  Literatūras saraksts    12
Extract

Ikviens sava bērnībā un jaunība sapņo par nākotni, domā, par ko viņš dzīvē kļūs un ko sasniegs. Daudzi no jaunajiem cilvēkiem saprot, ka lielu mērķu sasniegšanai nepieciešama sevis piespiešana un pašaudzināšana.
Bet ko nozīmē "pašaudzināšana "?
Ikvienam cilvēkam parasti šķiet, ka viņam termins "pašaudzināšana" ir saprotams bez īpašas skaidrošanas. Taču, ja to pamēģina definēt, tad tas nemaz nav tik vienkārši. Piemēram, Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīcā ir rakstīts: "Pašaudzināšana – mērķtiecīgs, apzināts, ar gribas piepūli saistīts process, kuru patstāvīgi un pastāvīgi, balstoties uz pašanalīzi un pašapziņu, vada pats cilvēks jebkurā vecumā, veidojot sevi atbilstoši savām tieksmēm, ideāliem, attīstot un pilnveidojot personības īpašības, personīgi nozīmīgu attieksmi pret sevi, cilvēkiem, dabu, kultūras vērtībām, sabiedrību un valsti, arī sacilās kompetences un prasmes" [3; 122]. Taču ar šādu pašaudzināšanas definīciju varētu būt apmierināti ne vien cilvēki, kas ar ilgstošām, neatlaidīgām mācībām un darbu kļūst par slaveniem zinātniekiem, māksliniekiem, ārstiem, izciliem meistariem ikvienā nozarē, bet arī negatīvi virzīti cilvēki – asociālās personības, jo šajā definīcijā nav skaidri novilkta līnija starp labo un ļauno, nav parādīta virzība tieši uz labo, personīgi nozīmīga attieksme un tieksmes, ideāli, katram var būt atšķirīgas un pat diametrāli pretējas.
Pašaudzināšanas galveno teorētisko pamatatziņu izstrādājis A. Arets, ko dažkārt sauc par pašaudzināšanas tēvu. Viņš ir devis šādu vispāratzītu definīciju:
"Pašaudzināšana ir cilvēka vai kolektīva savu pozitīvo īpašību attīstīšana un negatīvo izskaušana " [4; 4].
Ar pašaudzināšanu cilvēks var gūt lielus panākumus savu pozitīvo īpašību attīstīšanā, vispusīgā personības veidošanā, jo pats ir savas gribas un garīgo spēku veidotājs. Ikvienam sevi jāpārliecina, ka tad, ja viņš kļūs par paklausīgu instrumentu savas gribas rokās, jebkurš pārdrošākais dzīves plāns kļūs par realitāti. Tāda izpratne katram palīdzēs dzīvē pamazām un neatlaidīgi realizēt gan paša izvirzītos mācību un darba plānus.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1201081
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register