Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:702625
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Extract

No pieprasījuma teorijas izriet, ka patērētāja rīcība tirgū veido pieprasījums, tātad cena.
Patērētājs ir mājsaimniecības, kas pērk tirgū preces un pakalpojumus savam patēriņam. Savukārt patēriņš ir iegādāto mantu izmantošana, lai apmierinātu savas vajadzības. Šajā nozīmē patērētājs ir pieprasījuma veidotājs tirgū. [1., 128.]
Katram ārpus cenu pieprasījuma faktoram ir sava motivācija, un konkrētā pieprasījuma struktūra veidojas, ievērojot lielo skaitļu likumu. Tieši šinī jomā aktīvi izpaudās aksioloģiskā motivācija. Pircēju ekonomisko motivāciju nevar izprast bez to psiholoģiskām niansēm. Vienlaikus aktuāla kļūst preču subjektīva novērtējuma problēma. [2., 78.]
Mājsaimniecību izvēle tirgū, tātad to rīcība ir balstīta uz to ieņēmumiem un cenām par ko maksā saņemot kādu preci vai pakalpojumus. Galējā derīguma teorija pieņem, ka tādā veidā saimniecība ir noteikts ienākums, kuru var tērēt un , ka tas nespēj ietekmēt to preču un pakalpojumu cenas. [3., 161.]
Galējais derīgums

Mūsdienu tirgus ekonomikas teorija balstās uz galējo (robežas) lielumu koncepciju. Attiecībā uz derīgumu galējais derīgums raksturo to derīguma pieaugumu, ko pievieno kopējam derīgumam. Citiem vārdiem, galējais derīgums ir pēdējās preces derīgums, kas papildina kopējo derīgumu. Tieši uztvert šo galējo derīgumu bez mērvienības, bez “derīguma metra” ir ļoti grūti. Galējo derīgumu var noteikt, vienīgi balstoties uz tirgus attiecību mehānismu, pateicoties pieprasījumam un preces cenai. Galējais derīgums ir sociāli ekonomisko attiecību izpausme, kas praktiskajai mērīšanai nepadodas. Cena, tās maiņa galu galā tverami raksturo šī galējā derīguma lielumu un tā izmaiņas. Galējā derīguma mērīšana var notikt vienīgi salīdzināšanas ceļā. Te iespējamas divas pieejas:
1.Kardināla pieeja – galējais derīgums precei vai to kombinācijai tiek subjektīvi samērots ar skaitļu palīdzību.
2.Ordināra pieeja – šī pieeja ir mazāk subjektīva. Atšķirība ir tā, ka šeit netiek lietotas mākslotas mērvienības, bet aprobežojas ar relatīvu salīdzinājumu. Reāls kritērijs ir tirgus, pieprasījums.[2.,79. - 80.]…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1190479
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register