Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:455159
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Motivēšanas būtība un evolūcija    4
2.  Mūsdienu motivēšanas teorijas    6
2.1.  Satura motivēšanas teorijas    6
2.2.  Norises motivēšanas teorijas    11
2.3.  Stimulējošas motivēšanas teorijas    16
3.  Ieteikumi motivācijas radīšanai    21
4.  SIA ”XXX” personāla motivēšanas politika    25
  Secinājumi un priekšlikumi    33
  Izmantotās literatūras saraksts    34
  Pielikums    35
Extract

Motīvs tulkojumā no franču valodas nozīmē- apstākļi, kas pamudina uz darbību. Motīvs ir sevi un citus darboties pamudinošs process mērķu sasniegšanai. Cilvēku konkrētai rīcībai motivē apziņa, apzināta ieinteresētība veikt darbību. Cilvēka uzvedību, rīcību un darbību vienlaikus determinē vairāki motīvi, kas var būt vērsti vienā virzienā vai pretdarbībā. Pozitīva motivācija ir tad, kad cilvēks izjūt savas darbības mērķtiecību, nozīmību, prognozē pašapliecināšanās darījumu. Ja cilvēks dara kaut ko sociāli un individuāli nozīmīgu, motivācija palielinās; viņš sevi identificē ar šo uzdevumu, it kā ar visu savu būtību iekļaujas šajā darbībā.
Motivācija ir konkrēta, saistīta ar noteiktām vajadzībām, interesēm, apstākļiem, darbības mērķiem.
Motivēšana sākas ar darbinieka vajadzību noteikšanu un to apmierināšanas nepieciešamību. Rodoties dažādām vajadzībām, cilvēks meklē iespējas tās apmierināt (piemēram, turpināt darboties savā organizācijā vai meklēt darbu citur, strādāt citā organizācijā utt.). Tātad jāizvēlas attiecīga rīcība, lai sasniegtu savu mērķi (piemēram, darboties intensīvi vai lēni, nepārstrādājoties). Pēc tam jānovērtē sava rīcība no vajadzību apmierināšanas viedokļa (piemēram, ja darba ražīguma paaugstināšanas rezultātā pieaug arī atalgojums, tad vērtējums būs pozitīvs, pretējā gadījumā- negatīvs). Tāds vērtējums motivē nākotnē rīkoties tāpat vai mainīt rīcību.
Jēdzieni «motīvs» un «stimuls» sākotnēji šķiet ar vienādu nozīmi. Tomēr jēdziens «motīvs» ir daudz plašāks un ietilpīgāks. Motīvi aptver visu cilvēka iekšējo un ārējo vajadzību kopumu, kas pamudina strādāt. Jēdziens «stimuls» savukārt vairāk attiecas uz līdzekļiem, ar kuriem pamudināt cilvēku. Šis jēdziens vairāk attiecas uz organizāciju vadītājiem. Pareizi stimulējot darbiniekus, labumu gūst gan darbinieki, gan arī paši vadītāji (palielinās darba ražīgums, produktivitāte). Tādēļ ir svarīgi zināt, kādēļ cilvēks strādā?

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1207394
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register