Lai patērētāji, mazumtirgotāji un uzņēmumi varētu gūt maksimālu labumu no vienotā tirgus, izšķirīga nozīme ir drošiem, efektīviem, konkurētspējīgiem un novatoriskiem elektroniskajiem maksājumiem, un to nozīme vēl vairāk pieaug, pasaulei pārejot no tirdzniecības klātienē uz e-komerciju. Pamatos mainās preču un pakalpojumu pirkšana Eiropā. ES pilsoņiem un uzņēmumiem kļūstot arvien aktīvākiem ārpus savas izcelsmes zemes, viņu ikdienu ievērojami atvieglina elektroniskie maksājumi, kas darbojas pāri robežām. Gūstot jaunus panākumus privātklientu maksājumu jomā, Eiropai ir iespēja pirmajai parādīt, ko nākotnē nozīmēs „izdarīt maksājumu” – vienalga, vai ar maksājumu karti, internetā vai pa mobilo tālruni.
Interneta un mobilo tehnoloģiju sniegtās iespējas ievērojami atvieglo iedzīvotāju ikdienas dzīvi. Līdz ar moderno tehnoloģiju attīstību un pieejamību iedzīvotājiem, internetbanku izmantošana aizvien kļūst populārāka. Iedzīvotāji apzinās internetbankas ērtumu un iespēju ietaupīt laiku, veicot visus norēķinus un konta pārvaldību bankas tiešsaistes elektroniskajā sistēmā. Daudzas bankas jau ir izvērtējušas atšķirību starp privātpersonu un juridisko personu vajadzībām, tāpēc tiek piedāvāti papildu risinājumi un internetbanku versijas uzņēmumiem, lai ērtāk būtu apstrādāt lielu daudzumu maksājumu, taču nelielam uzņēmumam vai privātpersonai pietiek ar parastu internetbankas versiju