Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:840508
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Jaunība kā dzīves ceļa posms    5
1.1.  Bioloģiskā attīstība    5
1.2.  Sociālā attīstība    6
2.  Personības veidošanās un „Es” atklāšana    7
2.1.  Intelektuālā attīstība    7
2.2.  Identitātes attīstība jauniešiem    8
2.3.  Jauniešu emocijas un jūtas    9
2.4.  Pašapziņa un „Es” tēls    11
3.  Jauniešu saskarsmes raksturojums    13
3.1.  Attiecības ar līdzcilvēkiem    13
3.2.  Stāvoklis ģimenē un attiecības ar vecākiem    14
3.3.  Stāvoklis skolā un attiecības ar skolotājiem    15
4.  Vienaudžu sabiedrība un jauniešu grupas    17
4.1.  Vienaudžu sabiedrība kā socializācijas faktors    17
4.2.  Personība organizētā kolektīvā    18
4.3.  Spontānās grupas un brīvā saskarsme    19
5.  Zēnu un meiteņu savstarpējās attiecības    20
5.1.  Draudzība    20
5.2.  Jauniešu seksualitātes psiholoģija    21
5.3.  Zēnu un meiteņu draudzība    22
6.  Pasaules uzskata un sabiedriskās aktivitātes veidošana    23
6.1.  Pasaules uzskats un dzīves pozīcija    23
6.2.  Dzīves plāni un profesionālā pašnoteikšanās    24
6.3.  Jauniešu intereses un brīvais laiks    25
7.  Izglītojamo iekļaušanās profesionālajā vidusskolā    26
7.1.  Izglītojamais jaunā vidē    26
7.2.  Sociālā pedagoga piesaiste    27
7.2.1.  Diagnosticējošā funkcija    27
7.2.2.  Profilaktiskā funkcija    28
7.2.3.  Atbalsta funkcija    28
7.2.4.  Komunikatīvā funkcija    29
7.2.5.  Papildinošā funkcija    29
7.2.6.  Tiesību sargājošā funkcija    29
  Nobeigums    30
  Bibliogrāfija    31
Extract

Pēc pamatskolas beigšanas skolēnam ir iespēja izvēlēties un iegūt izglītību, kurai būs svarīga loma visā viņa turpmākajā dzīvē. Viens no variantiem – turpināt mācības vidusskolā vai arī izvēlēties mācības profesionālajā vidusskolā, kura sniedz iespēju gan saņemt vidējo izglītību, gan apgūt kādu profesiju. Tas savukārt sniedz plašākas izaugsmes turpmākajā nākotnē. Rēzeknes Profesionālā vidusskola ir mācību iestāde, kas saviem izglītojamajiem sniedz stingrus pamatus visai viņu turpmākajai dzīvei.
Ienākot jaunā skolā, pusaudzis ir ar saviem uzskatiem un domām par visu apkārt notiekošo, bieži vien viņš arī nevienu nepazīst un tādēļ varētu būt grūtības, saskaroties ar saviem jaunajiem grupas biedriem un skolotājiem, kuriem ir arī savs vērtējums par dažādām lietām.
Nonākot jaunā vidē, skolēns ir spiests pielāgoties jaunajiem apstākļiem, jo profesionālajā vidusskolā mācību un audzināšanas process atšķiras no ierastā pamatskolas mācību un audzināšanas procesa. Lai iekļaušanās jaunajā skolā noritētu veiksmīgāk, izglītojamajam ir jāsadarbojas ar skolotājiem un saviem vienaudžiem. Nereti tas nemaz nav tik viegli izdarāms, jo pusaudža vecums ir viens no sarežģītākajiem un tāpēc iekļaušanās process visiem pirmo kursu izglītojamajiem nav vienādi viegls vai smags. Dažreiz gadās arī tā, ka izglītojamais skolā nomācās 4 gadus, taču veiksmīgs adaptācijas process tā arī nav noticis un tas it tikai tādēļ, ka nebija notikusi veiksmīga sadarbība starp izglītojamo, grupas biedriem un skolotājiem.
Arī audzinātājam ir ļoti svarīga loma iekļaušanās procesā, jo lielā mērā arī no viņa ir atkarīgs tas, kāds priekšstats par skolu radīsies viņa audzināmajai grupai un kā viņi spēs adaptēties jaunajos apstākļos.
Pusaudzis šajā vecumā ir ar savām vērtībām un domām par dzīvi un apkārtējo pasauli. Šajā vecumposmā attīstās svarīgākie personības komponenti – raksturs, pasaules uzskati un pašapziņa, jaunietis kļūst patstāvīgāks un emocionāli nobriedušāks. Bieži vien svarīgs ir ārējais izskats un materiālās vērtības, parādās interese par pretējo dzimumu, un tas viss ļoti ietekmē iekļaušanos jaunajā skolā.
Pētnieciskais darbs balstās uz A. Vorobjova, I. Kona, G. Svences, u.c. autoru teorijām.
Pētījuma priekšmets: iekļaušanās
Pētījuma objekts: mācību process
Pētījuma mērķis: izpētīt pirmo kursu izglītojamo iekļaušanās procesu profesionālajā vidusskolā un analizēt tā ietekmi uz mācību procesu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register