Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
4,49
You save:
0,81 (18%)
Discounted price*:
3,68
Purchase
Add to Wish List
ID number:786388
Author:
Evaluation:
Published: 21.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.1.  Cenu veidošanas faktori un metodes    5
1.1.1.  Cenu veidošanas faktori    5
1.1.1.1.  Uzņēmuma mērķi un stratēģijas    5
1.1.1.2.  Uzņēmuma izmaksas    6
1.1.1.3.  Uzņēmuma organizācija    9
1.1.1.4.  Pieprāsījums un konkurence    10
1.1.2.  Cenu veidošanas metodes    11
1.1.2.1.  ”Izmaksas – plus” cenu veidošanas metode    11
1.1.2.2.  ”Produkta cenas diferencēšanas „un „Produkta patēriņvērtības „ noteikšanas metodes    15
1.1.2.3.  ”Proporcionālās cenas” un „Gaidāmas peļņas” metodes    16
2.1.  Uzņēmuma raksturojums    17
2.2.  Konkurentu salīdzināšana    17
2.3.  Uzņēmuma stratēģija    19
2.4.  Produkcijas cenas noteikšana    19
2.5.  Bezzaudējuma punkta analīze    23
2.6.  Pašizmaksas, cenas un peļņas salīdzināšana    24
2.7.  Cenu izmaiņas    25
  Secinājumi    27
  Bibliogrāfiskais saraksts    28
Extract

IEVADS

Mūsu laikā ir ļoti grūti noteikt optimālo pasūtījuma vai produkta cenu. Teorija sniedz optimālās cenas noteikšanas metodes, tomēr ikdienā uzņēmuma vadītājiem trūkst būtiskas informācijas kas nepieciešama, lai varētu izmantot teorētiskos modeļus; dažiem no viņiem ir tikai vispārējais priekšstats ko sniedz modeļi. Bez kvantitatīviem apstākļiem cenu noteikšanu ietekmē daudz citu faktoru. Ja uzņēmums grib pastāvēt ilglaicīgi, tad nosakot cenu, ir jāņem vērā noteiktas prasības. Cenai ir jābūt:

zemākai vai vienādai ar konkurenta cenu tam pašam vai līdzīgam produktam;
jābūt pieņemamai klientiem;
jāsedz visas produkta ražošanas, administrācijas un pārdošanas izmaksas.

Šis kursa darba mērķis ir iegūt iemaņas ar uzņēmējdarbību saistītu ekonomiska rakstura problēmu risināšanā, izmantojot ekonomiskus radītājus un iemācīties patstāvīgi pieņemt ekonomiski pamatotus lēmumus.
Darba uzdevumi : apskatīt cenas noteikšanas būtību un saturu, apgūst produkta kalkulācijas aprēķināšanu.

1.TEORETISKĀ DAĻA
1.1. Cenu veidošanas faktori un metodes
1.1.1. Cenu veidošanas faktori

Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, proti, patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu. [3,481.]
Cenu veidošanas faktorus iedala iekšējos un ārējos. Galvenie iekšējie faktori:
uzņēmuma mērķi;
uzņēmuma darbības stratēģija;
uzņēmuma izmaksas;
uzņēmuma organizācija.
Galvenie ārējie faktori:
konkurence;
pieprasījums;
likumdošana un valsts politika;
pārējie faktori.

1.1.1.1.Uzņēmuma mērķi un stratēģijas

Vispirms jānosaka, ko uzņēmums vēlas panākt, pārdodot produktu, kādus mērķus vēlas īstenot. Atkarība no konkrētiem mērķiem atšķirsies arī cenu veidošanas pieeja. Savā darbā gribu izdalīt četrus uzņēmējdarbības mērķus:
nodrošināt izdzīvošanu tirgū, maksimāli palielināt peļņu;
nodrošināt tirgū vienu no lielākajiem produktu realizācijas apjomiem;
iegūt tirgū stabilas pozīcijas produktu kvalitātes ziņā.
Nodrošināt izdzīvošanu tirgū parasti izvirza tad, ja strauji mainās pieprasījums vai ir radusies spēcīga konkurence, vai arī ražošana sasniegusi pakāpi, kad tirgū praktiski ir preču pārpilnība. Lai saglabātu uzņēmuma dzīvotspēju, jānosaka zema produkta cenu. Šādā gadījumā peļņa kā mērķis atvirzās otrā plānā.
Citos gadījumos uzņēmums var noteikt cenu, kas nodrošinātu peļņas palielināšanos. Salīdzinot pieprasījumu un izmaksas ar alternatīvam cenām, var izvēlēties to cenu, kas dod iespēju gūt maksimālo peļņu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,82 €
Work pack Nr. 1132877
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Produkcijas cenu politikas organizēšana ražošanas uzņēmumā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/786388

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register