Reklāma (latīniski “reclamare” – skaļi kliegt) iedarbojas uz cilvēka prātu, jūtām, paradumiem, domāšanu, lai veicinātu preču, pakalpojumu pieprasījumu. Ar reklāmu palīdzību iegūto informāciju cilvēks var pieņemt zināšanai, var noraidīt, var iegaumēt vai aizmirst. Reklāmas uzdevums ir izraisīt cilvēkā vēlēšanos iegādāties reklamējamo preci, pakalpojumu, turklāt tai ir jāveido tāda sabiedriskā doma, lai preci, pakalpojumu censtos iegādāties, lietot vairāk iedzīvotāju [ 1; 228. ].
Reklāma ir visur: žurnālos, televīzijā, transporta pieturās, internetā. Tā ieskauj mūs, lai arī kurp mēs ietu. Bez tās mūsu dzīve nemaz nav iedomājama. Kādam reklāma patiešām palīdz pelnīt naudu, pārējiem – to tērēt. Daudzi to ciest nevar, citi ir ar to samierinājušies. Mūsdienās pat politika nevar pastāvēt bez reklāmas.
Reklāma parādās tur, kur konkurenti cīnās par pircējiem. Uzņēmējs lietojot reklāmu, var gūt fantastiskus panākumus vai ciest katastrofālus zaudējumus. Pats interesantākais ir tajā apstāklī, ka reklāmas kampaņu rezultātus paredzēt ir praktiski neiespējami.
Reklāma – kalpo tam, lai paziņotu ar dažādiem līdzekļiem (dažreiz visiem iespējamiem) paziņotu par jaunām precēm vai pakalpojumiem un viņu īpašībām, veidotu uzņēmuma tēlu, un ir virzīta uz potenciālo pircēju, par to maksā sponsors, un tā kalpo, lai virzītu viņa produkciju un idejas.
“Tele 2” priekšapmaksas sarunu kartes “Zelta zivtiņa”reklāmas medijos ir jau labu laiku. Mērķauditorija - “…šobrīd Zelta Zivtiņas tīklā ir vairāk nekā 700 000 foršu cilvēku. Katru dienu tie zvana viens otram par ļoti izdevīgiem tarifiem un sūta īsziņas tikpat kā par velti. Tiem ir savs personīgais klubs un katrs no viņiem saņem dažādus iepriecinošus bonusus. Viņiem ir par ko parunāt!….” [ 3. ]., tātad jebkuršs cilveks, kurš sevi uzskata par foršu un grib komunicet ar foršiem cilvekiem, draugiem, “Zelta zivtiņas” kluba biedriem.
“Tele 2” priekšapmaksas sarunu kartes “Zelta zivtiņa” reklāmas mērķis ir individualizēt produktu, t.i. izcelt to no apkārtējās masas savā starpā konkurējošiem pakalpojumiem, liekot ļaudīm saprast, ka šī priekšapmaksas sarunu karte ir īpaša un spēs apmierināt vienu vai otru vajadzību. (lētākas sarunas, īsziņas par 0,01LVL…utt.).
…