Secinājumi
Darba gaitā tika secināts, ka reklāma un autortiesības Latvijā tiek stingri kontrolētas ar dažādu normatīvo aktu palīdzību. Savas funkcijas Latvijas Republikā pilda ne tikai speciāli šim mērķim izstrādātie Reklāmas un Autortiesību likumi, bet arī citi saistoši likumi.
Darba mērķis bija iepazīties ar Reklāmas un Autortiesību likumiem Latvijā. To analīze pārliecinoši ļauj gūt plašāku priekštatu par šīm jomām un darba uzdevumu izpilde palīdz plašāk aplūkot problēmgadījumus Latvijā. Izprotot un analizējot tiesas lēmumus, mērķis tika sasniegts.
Darba pirmajā nodaļā tika aplūkots ārzemju profesionāļu viedoklis autortiesību un reklāmas definīcijā, skaidrotas galvenās iezīmes, kas padara reklāmu par ne tikai labu reklāmu, bet vienu no labākajām reklāmām un kādas ir autortiesībām vajadzīgās sastāvdaļas, kā tās atpazīt. Tika analizēti Latvijas normatīvie akti, tostarp Reklāmas likums, Autortiesību likums, Patērētāju tiesību aizsardzības likums Tika pētīti likuma panti un meklētas kopsakarības dažādu likumu starpā.
Darba otrajā nodaļā tika analizēts reklāmas problēmgadījums Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas lēmumā. Tika secināts, ka izvirzītais sods bija pelnīts, apsūdzēto vaina tika pierādīta un lieta norisējusi veiksmīgi. Noskaidrots, ka tiesas lēmums ticis pārstrīdēts divas reizes, taču bez panākumiem, lēmums palicis negrozīts.
Reklāma ir viens no visspēcīgākajiem masu komunikācijas veidiem, ar kuras palīdzību, liela daļa sabiedrības tiek pakļauta reklāmas veidotāju kontrolei, par kuru patērētājam visbiežāk nav ne jausmas. Latvijā visspēcīgāk reklāma tiek kontrolēta zāļu, tabakas un tās izstrādājumu, kā arī alkohola jomā, stipri norādījumi izvirzīti reklāmas materiālos ar bērnu piedalīšanos, kā arī reklāmas, ko skatās auditorija, kura vēl nav sasniegusi 18 gadu vecumu. Visizplatītākās reklāmas ir vides reklāmas, kuras sabiedrība ir spiesta redzēt uz ielām, neprasot tās viedokli. Reklāmai jābūt patiesai, maldinoša reklāma ir aizliegta.
…