Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:472593
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
  Reklāmas vēsture    6
  Reklāmas ietekme uz patērētāju    8
  Reklāmas izplatīšanas veidi, līdzekļi    9
  Reklāma masu medijos    11
  Radio reklāma    13
  TV reklāma    15
  Vides reklāma    16
  Preču zīme    17
  Literatūras saraksts    20
Extract

Reklāmas vēsture

Par reklāmas praktizēšanu iet runa jau no seniem laikiem, tā ir cieši saistīta ar cilvēku sabiedrības attīstību. Viens no pirmajiem reklāmas vēstījumiem skaitās sen ēģiptiešu papiruss, kurā tiek ziņots par verga pārdošanu. Seno feniķiešu pilsētās uz māla plāksnēm bija informācija par dažādām izklaidēm, pakalpojumiem un preču realizāciju. Senajā Ēģiptē reklāmas uzraksti tika gravēti akmeņos, dzelzī un kaulos, „Zelta laikmetā” pa Atēnu ielām gāja cilvēki, kuri vēstīja par vergu, lopu un citu preču pārdošanu. Pompejas pilsētā tika atrasts viens uzraksts, kurā tiek slavēts politisks darbinieks un iedzīvotāji tika aicināti balsot par viņu.
Senajā Romā reklāmas ziņojumu tika izvietoti uz speciāli uzbūvētām, baltām sienām – „albumusiem”, kā arī uz dzīvojamo māju sienām. Reklāmas elementus izmantoja amatnieki, kuri lika īpašus zīmogus uz savu produkciju. Pavērsiena punkts reklāmas vēsturē bija 1450g., kad vācietis Johans Gūtenbergs izgudroja drukas ierīci. Reklāmdevējam vairs nebija vajadzīgs, katru reklāmas ziņojuma papild eksemplāru manuāli izgatavot no jauna. Reklāma drukas formā pirmo reizi parādījās Anglijā 1478.g. 1622.g. iznāca pirmais laikraksts „Weekly News” angļu valodā, tas deva spēcīgu impulsu reklāmas attīstībā. Vēlāk Edisons uzrakstīja sekojošu padomu reklāmu tekstu sastādītājiem:
„Lai uzrakstītu veiksmīgu reklāmas sludinājumu ir nepieciešams atrast pareizo pieeju, lai iekarotu lasītāja uzmanību, citādi, reklāmas sludinājums var tikt nepamanīts vai var pazust starp bankrotēšanas paziņojumiem”.
Vislielāko uzplaukumu reklāma sasniedza ASV, par Amerikas reklāmas tēvu sauc Bendžaminu Franklinu, viņa laikraksts „Gazet” tika izdots vislielākajā tirāžā un tur tika visvairāk publicētas reklāmas publikācijas.
Amerika kļuva par reklāmas citadeli sekojošu faktoru dēļ:
1. amerikāņu rūpniecība bija līderis rūpnieciskajā ražošanā, rezultātā parādījās liekas preces, radās nepieciešamība pārliecināt patērētājus pirkt preces aizvien vairāk;
2. vieglāk kļuva piegādāt reklāmas līdzekļus un preces lauku rajonos, jo tika izveidoti ūdensceļu, šoseju un lielceļu tīkli;
3. pateicoties tam, ka 1813.g. tika ieviesta obligātā pamatskolas izglītība, paaugstinājās cilvēku lasītprasme, tas savukārt sekmēja laikrakstu un žurnālu noietu. Vēlāk tika izgudroti vēl divi efektīvi reklāmas pārraides līdzekļi – radio un televīzija.
Divdesmitā gadsimta vidū sākās reklāmas bums. Mēs sastopamies ar reklāmu
viscaur, kur vien mēs neatrastos, mēs redzam, dzirdam reklāmas sludinājumus, kuros tiek stāstīts par jaunām precēm vai pakalpojumiem.
Lielu cilvēku daļu kaitina patstāvīgie reklāmas rullīši, kuri parādās iemīļoto TV pārraižu vidū vai reklāmas radio, kuras atkārtojas 100 reižu dienā. Lai arī kā mums reklāma traucētu, tā spēj mūs ietekmēt un mēs tai pakļaujamies, jo mēs pērkam „Sony” televizorus, „Colgate” zobu pastas, „Ariel” veļas pulverus.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register