-
Reklāmas ietekme uz preču izvēli
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāmas būtība un loma sabiedrībā | 4 |
1.1. | Reklāma | 4 |
1.2. | Reklāmas attīstība | 4 |
2. | Reklāmas mērķi un uzdevumi | 6 |
3. | Reklāmas ziņojumu izstrāde | 7 |
3.1. | Reklāmas ziņojumu izstrādes metodes | 7 |
3.2. | Reklāmas ziņojumu izstrādes pieejas | 8 |
3.3. | Reklāmas ziņojumu izpilde | 9 |
4. | Reklāmas izplatīšanas līdzekļu izvēle | 10 |
4.1. | Dažāda veida reklāmu raksturlielumu vērtējums | 10 |
4.2. | Reklāmas veidu salīdzinošs raksturojums masu informācijas līdzekļos pēc dažādiem kritērijiem | 10 |
5. | Aptaujas rezultātu apkopojums | 11 |
Secinājumi | 15 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 16 | |
Pielikums nr. 1 | 17 |
Reklāma mūsu dzīvē ir neatņemama sastāvdaļa it sevišķi šajos laikos, kad tehnoloģijas tik ļoti strauji attīstās, tātad arī cilvēkus informēt par attiecīgu preci jeb pakalpojumu ir iespējams daždažādos veidos izmantojot daudzas tehnoloģijas.
Reklāma ir komunikācijas izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegto informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību.
Problēma: Televīzijā, radio un citos masu saziņas un informācijas līdzekļi ir pārpildīti ar reklāmām. Pērkot preci bieži vien pircēju izvēle ir neapzināti vērsta reklamētajai produkcijai, tādejādi iegādājoties preci, kura ir biežāk reklamēta. Šī preču izvēle nāk no mūsu zemapziņā sakrātās informācijas, kuru mēs iegūstam reklāmas ietekmē. Reklāmu iespaidā cilvēki pērk vairāk ārzemju izstrādāto produkciju un nepievērš tik lielu uzmanību pašmāju ražojumiem, jo bieži vien Latvijas firmas nespēj atļauties vai arī neprot izveidot, tādu reklāmu, kura piesaistītu patērētāju, tādejādi nesniedzot pietiekamu informāciju par savu piedāvāto produkciju. Reklāma, kura sniedz pārspīlētus solījumus, var vairāk maldināt patērētājus nekā palīdzēt tiem veikt saprātīgu izvēli.
Mūsu darba mērķis ir izpētīt kā reklāmas ietekmē cilvēku izvēli iegādājoties preces.
Hipotēze: Ja kāds produkts tiek biežāk reklamēts, tad cilvēki neapzināti no šīs reklāmas ietekmējas.
Reklāma ir komunikācijas izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegto informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību.
Reklāma kā ziņojumu izplatīšanas paņēmiens pasaulē jau pazīstama jau sen. To izmanto, lai veidotu uzņēmuma imidžu, nostiprinātu cilvēku nostāju par noteiktu produkta cenu; izplatītu informāciju par produktu pārdošanu; propagandētu noteiktas idejas utt.
Būdama varens pircēju rīcības motivēšanu ietekmējošs faktors, reklāmas attīstība tajā pašā laikā ir atkarīga no daudziem apstākļiem, no kuriem jāmin:
sociāli ekonomiskie – darbojas dažādi, piemēram, krīzes periodā vairāk reklamē tādas preču īpašības, kā ekonomiskums, lietošanas efektivitāte, turpretī ekonomikas augšupejas periodā lielāku uzmanību pievērš kvalitātei, elegancei;
tehnoloģiskie – palielina reklāmas iespējas un nosaka jaunu formu parādīšanos, piemēram, savulaik televizors, krāsu televizors, kabeļu televīzija, video magnetafoni, datori, utt. Tehnika jūtami ietekmēja reklāmas formu un veidu daudzveidību;
tehniskie apstākļi – var veicināt vai ierobežot reklāmas attīstību, piemēram, aizliegums reklamēt televīzijā tabakas izstrādājumus vairākās valstīs lika izstrādājuma ražotājiem mainīt savas mārketinga programmas un ciest prāvus zaudējumus;
tirgus apstākļi – vārda plašākā nozīmē iekļauj sevī situāciju tirgū, arī konkrētu stāvokli, pircēju rīcību, viņu dzīvesveidu utt., piemēram, ja kāda tirgus segmenta patērētāji skatās konkrētās televīzijas programmas un noteiktā laikā, tad tieši šiem parametriem ir jāpiemēro reklāma.…
Reklāma mūsu dzīvē ir neatņemama sastāvdaļa it sevišķi šajos laikos, kad tehnoloģijas tik ļoti strauji attīstās, tātad arī cilvēkus informēt par attiecīgu preci jeb pakalpojumu ir iespējams daždažādos veidos izmantojot daudzas tehnoloģijas. Reklāma ir komunikācijas izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegto informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību.
- Iepakojums kā patērētāja izvēli ietekmējošs faktors
- Patērētāja rīcība tirgū
- Reklāmas ietekme uz preču izvēli
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Aizspriedumu ietekme jauniešu savstarpējās attiecībās
Research Papers for university8
-
Reklāmas plāns "Arco Real Estate" uzņēmumam
Research Papers for university28
-
Seksualitāte kā reklāmas virzītājspēks
Research Papers for university5
-
Reklāma, reklāmas plānošana un izgatavošana
Research Papers for university9
-
Uzņēmuma preču virzīšana mārketinga komunikāciju sistēmā
Research Papers for university7