-
Reklāmas klasifikācijas īpatnības
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāmas būtība, tās darbības vispārējs raksturojums | 5 |
1.1. | Reklāmas mērķi un reklāmas funkcijas | 7 |
1.2. | Reklāmas nepieciešamības pamatojums | 10 |
1.3. | Reklāmas nozares dalībnieki | 12 |
2. | Reklāmas klasifikācijas pieejas, to atšķirību analīze | 17 |
2.1. | Reklāmas klasifikācijas kritēriji | 18 |
2.1.1. | reklāmas klasifikācija pēc izplatītākajiem izplatīšanas līdzekļiem | 18 |
2.1.2. | reklāmas klasifikācija no mārketinga viedokļa | 20 |
2.1.3. | Reklāmas dalījums pēc mērķa auditorijas | 24 |
2.1.4. | Reklāmas klasifikācija pēc funkcijām | 25 |
2.1.5. | Reklāmas klasifikācija pēc ģeogrāfiskā pārklājuma | 26 |
2.1.6. | Reklāmas klasifikācija pēc mērķiem | 26 |
2.2. | ATL un BTL reklāma | 28 |
3. | Reklāmas veidu raksturojums Latvijas reklāmas tirgū | 31 |
3.1. | Reklāmas attīstība Latvijā | 31 |
3.2. | Reklāmas veidu analīze Latvijā, atbilstoši klasifikācijas un attīstības kritērijiem | 36 |
Secinājumi un priekšlikumi | 40 |
Viens no galvenajiem uzdevumiem, kas uzņēmumam būtu jāveic, lai nodrošinātu veiksmīgai darbībai un uzņēmuma augšupejai nepieciešamos priekšnoteikumus, ir aktīva iedarbošanās uz patērētāju pieprasījuma veidošanos. Par līdzekli šādai darbībai kalpo reklāma, kas Latvijā ir visplašāk pielietotā noieta veicināšanas metode. Par cik Latvijā ir ļoti plašs un daudzveidīgs preču un pakalpojumu klāsts, kas nepārtraukti mainās un tiek papildināts ar jauniem produktiem un pakalpojumiem, tad ar reklāmas palīdzību var savlaicīgi informēt pircējus gan par mazpazīstamām un jaunām precēm, gan arī atgādināt par jau esošajām un visvairāk pieprasītajām precēm. Reklāma arvien vairāk ienāk katra cilvēka dzīvē, jo ne televīzija, radio vai žurnāli vairs nav iedomājami bez reklāmas, jo tā ir kļuvusi par masu mediju galveno ieņēmumu avotu. Reklāmas sfēra ir vislabākais veids masveida auditorijas sasniegšanā. Jo efektīvāka būs reklāma, tad reklāmdevējiem būs iespēja iekarot lielāku tirgus daļu. Tāpēc nemaz nav brīnums, ka visu veidu firmas un politiskās partijas iztērē milzum daudz naudas reklāmai. Kursa darba mērķis ir izpētīt reklāmas klasifikācijas īpatnības un reklāmas veidu izmantojamības aspektus atbilstoši klasifikācijai. Mūsdienās tas ir aktuāli, jo uz šo brīdi reklāmas nozare ir ievērojami attīstījusies un tai ir neskaitāmi izpausmes veidi. Lai savam uzņēmumam izvēlētos īsto reklāmas veidu vai veidus, mūsdienu reklāmas speciālistam ir labi jāorientējas reklāmas klasifikācijā un jāpārzin tās iespējas. Izvirzītā pētījumu mērķa sasniegšanai nepieciešams risināt šādus uzdevumus:
1) atklāt reklāmas būtību, balstoties uz reklāmas klasifikāciju pēc tās mērķiem un veicamajiem uzdevumiem;
2) kopumā iepazīties ar reklāmas veidiem un līdzekļiem, kā arī ar reklāmas līdzekļu klasifikāciju
3) iepazīties ar reklāmas klasifikācijas pieejām un izpētīt to atšķirības
4) izpētīt reklāmas veidus Latvijas reklāmas tirgū atbilstoši klasifikācijas un attīstības kritērijiem.
Reklāma dod iespēju informēt sabiedrību par produktiem un pakalpojumiem, to uzlabojumiem un jau esošajām priekšrocībām. Galvenais reklāmas pamatā parasti ir mārketings - notiek tirgus izpēte, mērķauditorijas noteikšana un izvēle. Pēc iegūtajiem datiem arī tiek nolemts, kāda reklāma produktam vai pakalpojumam ir nepieciešama.
Darba gaitā izmantotas analītiskās salīdzināšanas, grafiskās un statistiskās metodes.
Rakstot šo darbu secināju, ka mūsdienās pagaidām vēl nav pietiekami daudz pieejamas literatūras latviešu valodā, kas spētu pilnīgi atspoguļot reklāmas nozari. Izmantoju pārsvarā literatūru, kas pieejama krievu valodā. Šajās grāmatās temats atspoguļots diezgan izsmeļoši, taču saskāros arī ļoti grūti uztveramu tekstu, jo bija tulkojums no angļu valodas.…
IEVADS. 3 1. REKLĀMAS BŪTĪBA, TĀS DARBĪBAS VISPĀRĒJS RAKSTUROJUMS 4 1.1. REKLĀMAS MĒRĶI UN REKLĀMAS FUNKCIJAS 6 1.2. REKLĀMAS NEPIECIEŠAMĪBAS PAMATOJUMS 9 1.3. REKLĀMAS NOZARES DALĪBNIEKI 10 2. REKLĀMAS KLASIFIKĀCIJAS PIEEJAS, TO ATŠĶIRĪBU ANALĪZE 14 2.1. REKLĀMAS KLASIFIKĀCIJAS KRITĒRIJI 15 2.1.1. reklāmas klasifikācija pēc izplatītākajiem izplatīšanas līdzekļiem 15 2.1.2. reklāmas klasifikācija no mārketinga viedokļa 17 2.1.3. Reklāmas dalījums pēc mērķa auditorijas. 21 2.1.4. Reklāmas klasifikācija pēc funkcijām. 22 2.1.5. Reklāmas klasifikācija pēc ģeogrāfiskā pārklājuma 22 2.1.6. Reklāmas klasifikācija pēc mērķiem. 23 2.2. ATL UN BTL REKLĀMA 24 3. REKLĀMAS VEIDU RAKSTUROJUMS LATVIJAS REKLĀMAS TIRGŪ 27 3.1. REKLĀMAS ATTĪSTĪBA LATVIJĀ 27 3.2. REKLĀMAS VEIDU ANALĪZE LATVIJĀ, ATBILSTOŠI KLASIFIKĀCIJAS UN ATTĪSTĪBAS KRITĒRIJIEM 32 SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI. 36
- Iespējamie slēptās reklāmas gadījumi Latvijas drukātajā presē pirms 2005.gada pašvaldību vēlēšanām
- Reklāmas klasifikācijas īpatnības
- Zīmola "United Colors of Benetton" reklāmas analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Zīmola "United Colors of Benetton" reklāmas analīze
Research Papers for university21
-
Iespējamie slēptās reklāmas gadījumi Latvijas drukātajā presē pirms 2005.gada pašvaldību vēlēšanām
Research Papers for university29
-
Reklāmas attīstības novērtējums. ASV Otrā pasaules kara parādzīmju reklāmas analīze
Research Papers for university12
-
Reklāmas loma mūsdienās
Research Papers for university9
-
Humors reklāmā: dzimumu uztveres īpatnības
Research Papers for university8