Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:360150
 
Evaluation:
Published: 20.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

Mūsu ikdienas dzīvē reklāma spēle lielu lomu. Paši to negribot mēs saskaramies ar reklāmu katru dienu: lasot avīzes, skatoties televizoru, klausoties radio u.c.
Reklāma kā ziņojumu izplatīšanas paņēmiens izmantojams jau sen, lai veidotu uzņēmuma imidžu, nostiprinātu cilvēku nostāju par noteikto preci vai pakalpojumu, izplatītu informāciju par produktu pārdošanu.
Reklāmas attīstība ir atkarīga no vairākiem apstākļiem: no tehnoloģiskiem, tirgus, sociāliem, tiesiskiem.
Šajā referātā es gribu pievērsties tieši tiesiskiem apstākļiem, kuri var veicināt vai ierobežot reklāmas attīstību. Tas ir valsts veikta tirgus regulēšana. Lai reglamentēt reklāmas izgatavošanu un izplatīšanu pieņemts Reklāmas likums.
Reklāmas likuma mērķis ir reglamentēt reklāmas izgatavošanu un izplatīšanu; aizsargāt sabiedrības intereses; veicināt godīgu konkurenci.

Reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.
Lai aizsargātu cilvēku intereses, veicinātu godīgu konkurenci reklāmai ir izvirzītas prasības:
Reklāmai jābūt likumīgai. Reklāma nedrīkst saturēt neko tādu, kas pārkāpj vai rosina pārkāpt likumu.
Reklāmai jābūt pieklājīgai. Reklāma nedrīkst aizskart cilvēka cieņu. Jo sevišķi jāizvairās no aizskārumiem saistībā ar cilvēka rasi, tautību, reliģiju, dzimumu u.c.
Reklāmai jābūt godīgai.
Reklāmai jābūt patiesai. Reklāmas apgalvojumi nedrīkst būt maldinoši.
Reklāma nedrīkst mazināt sabiedrības uzticību reklāmas nozarei.
Reklāmā jāievēro godīgas konkurences principus.


Reklāmā aizliegts:
1.Paust diskrimināciju pret cilvēku viņa rases, ādas krāsas, dzimuma, vecuma, reliģiskās, politiskās vai citas pārliecības, nacionālās vai sociālās izcelšanās, mantiskā stāvokļa vai citu apstākļu dēļ;
Tai paša laikā reklāmas likums paredz diskriminācijas aizliegumu, bet nedefinē diskriminācijas jēdzienu. Es uzskatu likumā vajadzētu konkrēti norādīt kas ir diskriminācija, jo kas ir diskriminējošs vienam, varbūt pilnīgi neaizskarošs otram. Pieņemsim reklāma par invalīdiem „ dzer, brauc, pievienojies”. Labs mērķis- apkarot braukšanu dzērumā, bet sanāk, ka visi invalīdi ir tie, kas vai nu neuzmanīgi brauc vai dzer. Der aizdomāties, ka reklāma atbalsta, veicina vai veido noteiktus stereotipus un vēlāk tas parādās sabiedrības attieksmē.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register