-
Reklāmas tiesiskā regulēšana
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Reklāmas jēdziens, uzdevumi un mērķi | 5 | |
1. | Reklāmas izplatīšanas veidi, līdzekļi | 11 |
2. | Reklāmas uzraudzība | 24 |
3. | Reklāmas dalībnieki | 30 |
Secinājumi un priekšlikumi | 32 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 34 | |
Galvojums | 35 |
Autors izvēlējās tēmu „Reklāmas tiesiskā regulēšana”, jo mūsdienās tā ir ļoti aktuāla. Šī tēma ir aktuāla ne tikai Latvijā, bet arī citās valstīs. Par to liecina reklāmas straujā attīstība, it sevišķi, interneta reklāmas tirgus pieaugums, jo šis izplatīšanas veids ir ievērojami straujāks par reklāmas apjomu izaugsmi klasiskajos medijos – televīzijā, laikrakstos, žurnālos, radio, kinoteātros un vides reklāmas objektos. Ja 2007. gadā interneta reklāmas tirgus pieaugums pasaulē tiek prognozēts 28,2% apjomā, tad citu mediju reklāmas tirgus palielināsies tikai par 3,9%.
„Tāpat mūsdienās reklāmai ir izšķiroša loma tirgus ekonomikas attīstībā, jo grūti iztēloties kādu svarīgu preci, kurai nebūtu reklāmas. Ir tāda frāze „Reklāma ir tirdzniecības dzinējs”, tā tas arī ir, jo reklāma sniedz informāciju par preci, iepazīstina un pārliecina potenciālos pircējus iegādāties preci. Atšķirībā no parasta informācijas ziņojuma, gala rezultātā reklāma izraisa potenciālā pircēja interesi un reklāmas mērķis ir palielināt pieprasījumu pēc preces.
Lai kāda arī reklāma nebūtu, tā nepastāv pati par sevi, reklāma ir vienīgi tirgus instruments tam, kas tiek tirgots, tas arī tiek atspoguļots reklāmā. Reklāmas pamatā ir informācijas sniegšana un pārliecināšana. Tas tiek panākts, iepērkot laukumus vai laikus masu mēdijos. Reklāma masu mēdijos veicina noieta preču tirgus attīstību, rezultātā uzņēmēja ieguldījumi reklāma atmaksājās un tiek iegūta lielāka peļņa pēc produkta reklamēšanas. Reklāmas vērtība slēpjas tanī, ka tiek piesaistīti daudz talantīgi cilvēki – mākslinieki, rakstnieki, režisori, aktieri, dziedātāji u.c., kuri pārvērš reklāmu par mākslu, savukārt reklāma nodrošina viņiem savu spēju izkopšanu un iztiku.
Ir pamatots apgalvojums, ka reklāma ir labākā garantija preces kvalitātei. Aizdomīga vai ar nepatiesiem faktiem atspoguļota reklāma pazudina preci. Pateicoties apmierinātiem pircējiem precei izdodas noturēties tirgū, neviens uzņēmējs neies riskēt tērēt naudu uz reklāmu, ja precei ir negatīvas īpašības. Protams, reizēm gadās reklāmas ar nepatiesu informāciju, bet tādā gadījumā pircēju izdodas apmānīt tikai vienu reizi. “1
Ierobežotā apjoma dēļ darbā apskatīšu tikai reklāmas aktuālākos jautājumu.
Šī darba uzdevumi ir:
Reklāmas jēdzienu, uzdevumu un mērķu analīze;
Reklāmas izplatīšanas veidu, līdzekļu analīze;
Reklāmas uzraudzības analīze;
Reklāmas dalībnieku analīze.
Savukārt, darba mērķi ir:
sīkāk aplūkot un izpētīt reklāmas mērķus, veidus, uzraudzību un dalībniekus, kā arī tās nozīmi komercdarbībā.
Darbs sastāv no 4 lielām nodaļām. Šīs nodaļas veidotas atbilstoši darba mērķiem. Darba struktūra ir šāda:
1.nodaļā – par reklāmas jēdzienu, mērķiem un uzdevumiem;
2.nodaļā – par reklāmas izplatīšanas veidiem, līdzekļiem;
3.nodaļā – par reklāmas uzraudzību;
4.nodaļā – par reklāmas dalībniekiem;
Kursa darba pētāmais objekts ir reklāma un pētāmais priekšmets ir likuma normas, kas nosaka reklāmas uzraudzību, dalībniekus un izvirzāmās prasības.
Autors darbā ir izmantojis ap avotiem. Savukārt, lai sasniegtu izvirzītos mērķus pielietošu šādas metodes:
analīzes metodi;
salīdzināšanas metodi;
informācijas apkopošanas metodi.
…
Tas ir kursa darbs komerctiesībās, kur ir apskatītas šādas tēmas reklāmas jēdziens, uzdevumi, mērķi, izplatīšanas veidi, līdzekļi, uzraudzība un dalībnieki.
- Kultūras ietekmes faktori patērētāju uzvedībā un to ievērošana reklāmas organizēšanā
- Reklāmas tiesiskā regulēšana
- TELE2 priekšapmaksas kartes "Zelta Zivtiņa" reklāmas kampaņa
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kultūras ietekmes faktori patērētāju uzvedībā un to ievērošana reklāmas organizēšanā
Research Papers for university8
-
TELE2 priekšapmaksas kartes "Zelta Zivtiņa" reklāmas kampaņa
Research Papers for university7
-
Vides reklāmas vieta mārketinga kompleksā
Research Papers for university42
-
Reklāmas politika mazumtirdzniecības uzņēmumā
Research Papers for university8
-
Interneta reklāmas un tās novērtējums
Research Papers for university12