Pētījuma problēma: cilvēki iegādājas preces reklāmas ietekmē
Pētījuma objekts: reklāmas ziņojums
Pētījuma priekšmets: LU Ekonomikas un vadības fakultātes studenti; Baltijas Krievu koledžas Vides dizaina studenti;masu patērētājs.
Pētījuma mērķis: noskaidrot sociālo attieksmi pret reklāmas māksliniecisko vērtību patērētāju uzvedībā
Pētījuma uzdevums: anketējot, noskaidrot patērētāju attieksmi pret reklāmas māksliniecisko vērtību
Datu ieguves metode un tehnika: aptauja, izmantojot datorsistēmas un elektronisko e-pastu
Pētījuma organizācijas plāns:
1.Sagatavot anketu;
2.Izsūtīt anketas;
3.Pārbaudīt un apkopot saņemtās anketas;
4.Apstrādāt saņemtās anketas;
5.Sagatavot gala ziņojumu.
Anketas mērķis – noskaidrot sociālo attieksmi pret reklāmas māksliniecisko vērtību patērētāju uzvedībā. Anketas izpētes objekts - reklāmas ziņojums. Anketas mērķa auditorija: Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes studenti (turpmāk – LU studenti), Baltijas Krievu institūta Vides dizaina nodaļas studenti (turpmāk – BKI studenti) un masu patērētājs (skatīt 1.pielikumu).
Anketas standartizāciju nodrošina vienotos uzdevums un anketas izpildes kārtība. Izvēles standartizāciju nosaka divi mainīgie: atlases apjoms un reprezentativitāte. Anketas atlases apjoms ir 115 respondenti. Anketas reprezentativitāti garantē stratificētā atlase, kas balstās uz sociālo stāvokli: students, dizainers vai masu patērētājs, uz vecumu: no 15 līdz 56 gadiem un vairāk, sagrupējot pa desmitgadēm, un uz dzimuma iedalījumu: sieviete, vīrietis.
Savā pētījumā izmantoju statistisko datu uzrādīšanas un attēlošanas paņēmienu metodi.
Respondentu raksturojums
Respondenti tika iedalīti trijās grupās: LU Ekonomikas un vadības fakultātes studenti, BKI Vides dizaina studenti un masu patērētājs. LU Ekonomikas un vadības fakultātes studenti tika izvēlēti, lai noskaidrotu nākamo ekonomistu un mārketinga speciālistu viedokli un attieksmi pret reklāmu. Viņu nākotnes profesija ciešāk vai mazāk cieši tiks saistīta ar tirgvedību un reklāmas kā instrumenta pielietošanas prasmi.
BKI Vides dizaina studenti tika izvēlēti tāpēc, ka tur tiek gatavoti jaunie reklāmas dizaina speciālisti, kas pilnīgi noteikti uz reklāmu skatīsies ar „citām acīm”. Viņiem reklāma jau vairs nav daļa no kaut kā liela, tā pati ir liels un radošs vēstījums, kas jāmāk pasniegt, izprotot nianses un mākslinieciskās kvalitātes.…