Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:733758
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Extract

Sabiedriskās domas aptaujas jau izsenis ir notikušas politikas, valdības programmu un izklaides pasākumu programmu sfērās, un tām ir liela nozīme arī korporāciju lēmumu pieņemšanā. Īsi sakot, tieši tā, kā teica Lovels, sabiedriskā doma ir visur klātesošs dinamisks spēks. Sabiedrisko attiecību sūtība ir palīdzēt organizācijām apzināt un izprast šo vareno vides spēku un rīkoties ar to.1
Kā ir teicis agrākais AT&T prezidents: “Sabiedriskā doma nebūt nav loģiska, tā ir amorfa, ambivalenta, pretrunīga un nepastāvīga. Tādējādi tam, kurš grib ietekmēt sabiedrisko domu, atliek vien cerēt, ka ilgā laika posmā viņa pūļu rezultātā izdosies izveidot sabiedrībā kaut cik jēdzīgu uztveri”. 2
Mūsdienu sabiedrībā sabiedriskajai domai piemīt varens spēks. Visa veida organizācijām, dibinot un uzturot attiecības ar dažādajām iekšējām un ārējām sabiedrībām, jānodarbojas ar reālu un uztveramu sabiedrisko domu. Tomēr tieši organizācijas ir aktīvā puse, bet sabiedriskā doma tikai “aktivizē” organizāciju darbību. [1]
Savukārt D. Nimmo sabiedrisko domu skaidro kā grupas procesa fenomenu.[4]
Sabiedriskā doma nav kāda bezmiesiska vispārīga griba, tā nav arī statistiska konstrukcija, kas izveidota no individuālu datu punktiem. Sabiedriskā doma ir sociālās enerģijas izpausme. [1]
Vispārpieņemtajā izpratnē sabiedriskā doma ir tikai individuālu uzskatu apkopojums, kas attiecas uz kādu konkrētu jautājumu. Tomēr šajā “indivīdu vienošanās” koncepcijā netiek ņemts vērā, ka sabiedriskā doma ir sociāls fenomens. Indivīda uztvere var pārstāvēt un var arī nepārstāvēt konsensu jeb “kopējo domāšanu”, kas pilnīgākā apjomā pārstāv tos viedokļus, kuri veido sabiedrisko domu un kuri paši tiek veidoti, norisinoties publiskai diskusijai, starp cilvēkiem ar “kopības izjūtu”. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register