Ikvienai uzņēmējdarbībai ir divas pamatfunkcijas: mārketings un jauninājumu ieviešana, jo uzņēmējdarbības mērķis ir iegūt klientus. Mārketings ir uzņēmējdarbības atšķirīgā, unikālā funkcija. Jebkura nozare sākās ar klientu un viņa vajadzībām, nevis ar patentu vai izejvielām. Panākumi joprojām atrodami veiksmīgā komunikācijā ar klientiem un klientu aprūpēšanā.
Lai labāk pārzinātu tirgus iespējas un risinātu mārketinga problēmas, uzņēmumam vajadzīga izsmeļoša un patiesa informācija. Jāveic analīze, plānošana un kontrole, pētot savus pircējus, konkurentus, kā arī pašu datus par pārdoto un cenām.
Par cik mārketings ir jebkura uzņēmuma darbības svarīga un neatņemama sastāvdaļa kursa darba mērķis ir izveidot uzņēmuma SIA Hikko mārketinga vides un stratēģijas analīzi un darbības plānošanu.
Galvenie uzdevumi, kas jāveic ir mikro un makro vides analīze, nozares analīze, konkurences analīze un SVID analīze. Kā arī nepieciešams noteikt uzņēmuma mērķtirgu, ekonomiski izdevīgāko segmentu. Jānosaka arī uzņēmuma mārketinga mērķi un stratēģijas, un jāizveido rīcības plāns stratēģijas īstenošanai 1 gadam.
Darba tapšanai izmantotās pētījuma metodes: statistikas datu, ekonomisko rādītāju analīze, statistikas datu analīze pēc Portera piecu spēku modeļa un citām metodēm, vispārējā konkurentu novērtēšanas metode, Bostonas Konsultantu grupas matrica, General Electric medelis, tabulas un grafiskās metodes.
Par pētījuma avotiem kalpo fundamentāli zinātniskie pētījumi, Latvijas Republikas likumi un valdības lēmumi, vispārējā un speciālā literatūra, valsts statistikas dati, periodiskie izdevumi, uzņēmuma SIA Hikko nepublicētie materiāli, interneta resursi.…