Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:568963
 
Evaluation:
Published: 27.11.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Motivēšanas jēdziens, būtība un teorijas    4
2.  SEB grupas raksturojums    8
3.  SIA SEB līzings darba motivācijas analīze    11
  Secinājumi    13
  Izmantotās literatūras saraksts    15
  Pielikums    16
Extract

Ievads
Jautājums kā motivēt un stimulēt darbiniekus ir aktuāls jebkurā organizācijā. Saskaņā ar motivēšanas teorijām, tieši vajadzības stimulē cilvēku rīcību. Motivācija ir pamatnosacījums, kas jāņem vērā, izvērtējot psihosociālos faktorus, tā kā pēdējie ir tie, ar kuru palīdzību tiek izstrādātas atbildes uz darbinieku cerībām. Motivācijas iziet ārpus cilvēka gribas, t.i., tās nosaka dzīves telpa kā sociāla vai sociālekonomiska sistēma, pastāvošā sociālā vide un personīgā pieredze.
Darbinieku izaugsmes iespējas bieži vien ir atkarīgas no psiholoģiskās gaisotnes darbā, no paša darba, jo labas darba iemaņas var iemācīties tikai tad, ja darbinieks ir ieinteresēts šajā darbā, ir pienācīgs vadības atbalsts un darba vērtējums.
Lai darbinieks justos apmierināts ar dzīvi un darbu, ir liela nozīme gan organizācijas vadītājam, gan pašam darbiniekam. Vadītājam ir jācenšas pielāgoties saviem darbiniekiem, atrast pareizās stimulēšanas metodes, darbiniekiem savukārt jācenšas pielāgoties saviem darba biedriem un arī vadībai. Vadītāju galvenais uzdevums darbinieku motivēšanā ir pareizi un adekvāti komunicēt, īstajā brīdī atrodot pareizos vārdus, paskaidrojumu un piedāvājumus, lai neradītu demotivāciju.
Cilvēki ir visvērtīgākie uzņēmuma resursi, bet tajā pašā laikā cilvēki ir vienīgie resursi, kas spēj rīkoties pret organizācijas mērķiem, tāpēc ir jāiegulda lielas pūles, lai viņu enerģiju izmantotu organizācijas labā.


1. Motivēšanas jēdziens, būtība un teorijas

Motivācija (motivēšana) ir dinamisks process, kurš, izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķu sasniegšanu1.
Motivējums ir noteiktu motīvu komplekss, kas veicina cilvēku rīcību noteiktā virzienā. Motivēšana organizācijās ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus2.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1375025
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register