-
Sistēmu teorijas metodes
Nr. | Chapter | Page. |
Pirmais praktiskais darbs | 3 | |
Sistēmas un sistēmpieeja | 3 | |
Otrais praktiskais darbs | 7 | |
Trešais praktiskais darbs | 11 | |
Dažādas pieejas sistēmiskai domāšanai | 11 | |
Ceturtais praktiskais darbs | 14 | |
Informācija | 14 | |
Piektais praktiskais darbs | 17 | |
Sistēmapieeja organizācijas vadībā (pārvaldē) | 17 | |
Konceptualizācijas fāze | 18 | |
Analīzes fāze | 19 | |
Mērījumu fāze | 19 | |
Datorizācijas fāze | 20 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 21 |
Sistēmas un sistēmpieeja
Dodiet sistēmas definīciju (vēlams atšķirīgu no lekcijās dotās) un ilustrējiet šo definīciju ar 5 konkrētu sistēmu, piemēram, darbnīcas, bankas, skolas un tml., piemēriem no savas ikdienas dzīves, dodot īsu saturīgu katra piemēra
Sistēma ir objektu vai elementu kopums ar noteiktām īpašībām, kuri saistīti savā starpā ar attieksmēm. Objekti var būt gan vienkārši, gan salikti. Ja objekts ir sarežģīts, tad šādu objektu sauc par apakšsistēmu. Viss objektu kopums darbojas vienota mērķa izpildīšanai.
Banka. Objekti – grāmatveži, kasieri, apsardzes darbinieki, inkasatori, datori utt. Katram no objektiem ir atšķirīgas funkcijas. Objekti savā starpā ir saistīti ar attieksmēm – cilvēki savā starpā ir cieši saistīti – viens izpilda vienu operāciju, cits – otru. Sistēmas mērķis – kvalitatīvu finansiālo pakalpojumu sniegšana.
Mēbeļu fabrika. Objekti – cilvēki ar galdnieka izglītību, modelētāji un tml. Cilvēki savā starpā cieši saistīti – viens izpilda vienu operāciju, otrs – otru. Objekti darbojas viena mērķa izpildīšanai – pēc iespējas ātrāk, lētāk un kvalitatīvāk radīt jaunu produktu.
Pasniedzēju kolektīvs . Objekti – pasniedzēji. Pasniedzēji ir saliktas sistēmas. Katram pasniedzējam piemīt noteiktas īpašības – raksturs, matu krāsa, dzimums, utt. Starp pasniedzējiem ir attieksmes – tiem jāvienojas par mācību vielu, jāsaskaņo savas stundas. Sistēmas mērķis ir pēc iespējas labākas izglītības sniegšana.
Telefona aparāts. Objekti - atmiņa, ciparnīca, zvans u.t.t. Objektiem ir savas īpašības – katrai ierīcei ir sava iekšējā struktūra, savi darba principi, savas funkcijas, piemēram, signālu dekodēšana, signālu transformēšana. Visi šīs sistēmas objekti savā starpā saistīti ar attieksmēm: viena ierīce saņem kā ieeju otrās ierīces izeju, piemēram, dekodēto signālu. Viss šis objektu daudzums darbojas kāda vienota mērķa izpildīšanai: pārraidīt/saņemt informāciju no telefonu centrāles.
Dators. Objekti – mātes plate, cietasi disks, diskešu iekārta, klaviatūra, monitors, pele, skaņas karte, CD-ROM utt. Objektiem ir savas īpašības – katrs objekts fiziski un funkcionāli ir cits, tas atšķiras no jebkura cita objekta, izpilda savu funkciju. Šie objekti savā starpā saistīti ar attieksmēm: viena ierīce palīdz ievadīt informāciju, otrā nolasa informāciju, trešā nodarbojas ar aprēķiniem u.t.t. Pats par sevi objekts māk izpildīt tikai daļu no prasītām funkcijām un tikai kopumā šie objekti darbojas vienotā mērķa izpildīšanai - cilvēka darba atvieglošanai. …
Pirmais praktiskais darbs 3 Sistēmas un sistēmpieeja 3 Otrais praktiskais darbs 7 Trešais praktiskais darbs 11 Dažādas pieejas sistēmiskai domāšanai 11 Ceturtais praktiskais darbs 14 Informācija 14 Piektais praktiskais darbs 17 Sistēmapieeja organizācijas vadībā (pārvaldē) 17 Konceptualizācijas fāze. 18 Analīzes fāze. 19 Mērījumu fāze. 19 Datorizācijas fāze. 20 Bibliogrāfiskais saraksts 21
- Motivācijas jēdziens. Motivācijas teorijas
- Revīzijas teorija
- Sistēmu teorijas metodes
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sistēmu teorijas metodes
Research Papers for university22
-
Sistēmu teorijas metodes
Research Papers for university22
-
Sistēmu teorijas metodes
Research Papers for university17
-
Sistēmu teorijas metodes
Research Papers for university19
-
Sistēmu teorijas metodes
Research Papers for university16
Evaluated!