Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:598322
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.12.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ruandas konflikta priekšvēsture    4
1.1.  Pirmskoloniālais periods    4
1.2.  Koloniālais periods    4
1.3.  Neatkarības periods    6
2.  Ruandas genocīds un tā sekas    8
3.  Starptautisko organizāciju lēmumi genocīda noziegumu novēršanai    10
4.  Starptautiskā Ruandas kara noziegumu tribunāla darbība un lēmumi    12
4.1.  Tribunāla uzbūve    12
4.2.  Tribunāla procedūra    13
5.  Ruandas konflikta bēdīgi unikālie precedenti    15
  Nobeigums    16
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    18
Extract

NOBEIGUMS
Detalizētāk iepazīstoties ar 1994. gadā īstenotā Ruandas genocīda vēsturi un tā aspektiem starptautisko publisko tiesību kontekstā, īpaši konflikta rezultātā pieņemto ANO Drošības padomes lēmumu veidot īpašus tribunālus efektīvai noziegumu pret cilvēci iztiesāšanai, jāsecina, ka:
1) Lai gan ANO uzdevums ir uzturēt starptautisko mieru un drošību, veicot efektīvus kolektīvus pasākumus, lai nepieļautu un novērstu miera apdraudējumu, apspiestu agresijas aktus vai citus miera pārkāpumus un saskaņā ar taisnīguma un starptautisko tiesību principiem mierīgiem līdzekļiem noregulētu un atrisinātu starptautiskus strīdus un situācijas, kas var kļūt bīstamas, izjaucot mieru, šo organizāciju bieži kritizē par nespēju sasniegt tās Statūtos minētos mērķus. Kaut gan Ruandā jau pirms konflikta, kas risinājās vienlaikus ar militārām darbībām, un paša konflikta laikā darbojās ANO Palīdzības misija Ruandai (UNAMIR), ANO kopējā darbība nespēja novērst valstī briestošo humāno katastrofu un tās milzīgos upurus. Tāpēc Ruandas konfliktu nereti min kā pierādījumu ANO nekonsekvencei un nespējai efektīvi rīkoties;
2) ANO Statūti ir vienīgā vienošanās par organizācijas darbības principiem, taču to formulējumi nereti ir izrādījušies pārāk neskaidri, plaši vai dažādi interpretējami. ANO dalībvalstu vidū pastāv atšķirīga nostāja par diviem sensitīviem starptautiskās politikas elementiem, kas tajā pašā laikā ir būtiski starptautiskās politikas principi, – valstu tiesības lietot spēku un to tiesības iesaistīties cilvēktiesību vai citu līdzīgu jautājumu risināšanā citu valstu jurisdikcijā. Ruandas konfliks ir viens no tiem, kuru ANO nespēja ne novērst, ne atrisināt – tas beidzās, faktiski atbildot “uz spēku ar spēku”, iesaistoties bruņotām tutsi grupām no citām reģiona valstīm. ANO Drošības padome neizmantoja tās statūtu VII nodaļā noteiktās iespējas pilnvarot militāra spēka lietošanu, lai novērstu konfliktu Ruandā, tomēr Ruandas konflikts izrādījās nežēlīgs pamudinājums ANO rīkoties jau pēc tā beigām un iniciēt īpašu tribunālu veidošanu, lai izmeklētu noziegumus pret cilvēci un sodītu vainīgos šo noziegumu pastrādātājus;
3) Ruandas konflikta rezultātā izveidotais Ruandas tribunāls pierādīja savu efektivitāti un pirmoreiz cilvēces vēsturē tika panākts apsūdzošs spriedums par genocīda noziegumiem, kā arī definēts, ka mērķtiecīga izvarošana ir noziegums pret cilvēci, bet seksuālā vardarbība – viens no genocīda veidiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register