Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:541790
 
Evaluation:
Published: 02.03.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 18 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Ievads    5
1.  Stresa būtība    7
1.1.  Stresa jēdziens, tā rašanās    7
1.2.  Pozitīvais un negatīvais stress    8
1.3.  Zinātnieku pētījumi par stresu    9
1.4.  Stress – XXI gadsimta problēma    10
2.  Stresa izpausmes, izraisītāji un sekas    12
2.1.  Stresa izraisītāji jeb stresori    12
2.2.  Stresa izpausmes    14
3.  Stress skolā    16
3.1.  Psiholoģiskais klimats    17
3.2.  Skolotāja profesionālais stress    18
3.3.  Vidusskolēnu pašizjūtu veidošanās    21
3.4.  Skolēnu frustrācijas pārdzīvojuma īpatnības mācību gada laikā    22
3.5.  Eksāmenu māsa – spriedze    22
3.6.  Ko darīt ar stresu, kurš rodas pirms eksāmena    23
4.  stresa mazināšanas ceļi    25
4.1.  Kā novērst stresu?    25
4.2.  Garastāvokļa pacēlāji    26
4.3.  Medicīniskie preparāti    27
4.4.  Ikdienas rituālu ieviešana    27
5.  Skolēnu aptaujas rezultāti    31
6.  Ieteikumi stresa samazināšanai skolā    34
  Secinājumi    35
  Izmantotās literatūras saraksts    36
  Nobeigums    37
Extract

Stress Priekuļu vidusskolas vidē. Monta Petaka, darba vadītāja Priekuļu vidusskolas psiholoģijas skolotāja mag. psych. Daina Grase.
Darbā analizēts - stresa būtība. Stresa aktualitāte. Stresa izpausmes, izraisītāji un sekas. Stresa klātbūtne skolas vidē. Stresa mazināšanas ceļi. Ieteikumi stresa samazināšanai skolā.
Darba mērķis:
noskaidrot stresa klātbūtni skolas vidē.
Darba uzdevumi:
1.apkopot speciālo literatūru par stresu un tā ietekmi;
2.veikt praktisku pētījumu par stresa klātbūtni un cēloņiem Priekuļu vidusskolā.

Pētījumā secināts, ka stress skolā ir ikdienišķa parādība. Lielākā daļa no aptaujātajiem skolēniem veiksmīgi tiek galā ar stresu, bet ir arī tādi skolēni, kuriem stress sagādā grūtības mācību procesā.
Atslēgas vārdi: stress, izpausmes, izraisītāji, mazināšanas ceļi.
Es izvēlos zinātniski pētniecisko darba tēmu ”stress Priekuļu vidusskolas vidē”, jo, manuprāt, šī ir ļoti aktuāla mūsdienu sabiedrības problēma. Stress mūs pavada katrā dzīves situācijā, un ne vienmēr tikai negatīvā nozīmē. Stresam jeb spriedzei, kā to sauc latviski, piemīt arī pozitīva īpašība, proti, tas tonizē mūsu organismu. Spriedze kļūst negatīva, kaitīga, kad tās līmenis ir par augstu. Manu interesi, kas tad īsti ir stress, un kā to novērst, veicināja fakts, ka stresa situācijas ir mums visapkārt. Piemēram, tipiskās stresa situācijas nereti apspēlē reklāmās: nokaitināts, apjucis darbinieks nemitīgi tarkšķošu telefonu ielenkumā; kurpei nolūzis papēdis; parastā pulvera slikti izmazgātais smalkais ģimenes galdauts. Viņš kādu pametis; viņa nokavējusi lidmašīnu... un tad kā uz burvju mājieniem viss atrisinās – uzsmēķējot īsto (to vienīgo, reklāmas piedāvāto, pareizo) cigareti, uzkožot īsto šokolādi, iedzerot īsto kafiju, nopērkot īsto mobilo telefonu, veļas mašīnu vai auto...…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register