Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:807490
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Teoloģiskā tiesību teorija    3
  Patriarhālā tiesību teorija    5
  Vardarbības tiesību teorija    7
  Dabisko tiesību teorija    9
  Līguma tiesību teorija    12
  Psiholoģiskā tiesību teorija    14
  Ekonomiskā tiesību teorija    17
  Šķiriskā (marksiskā) tiesību teorija    18
  Patrimoniālā tiesību rašanas teorija    20
  Organiskā tiesību rašanas teorija    21
  Irrigacionālā tiesību rašanas teorija    22
  Socioloģiskā tiesību rašanas teorija    23
  Juridiskais pozitīvisms    24
  Normatīvisma tiesību teorijas rašanas    25
  Vēsturiskā tiesību teorija    27
  Izmantotās literatūras saraksts    28
Extract

Teoloģiskā (gr. Teos - dievs) (dažos avotos – reliģiskā1) teorija aktīvi attīstījās viduslaikos un ir vecākā valsts un tiesību rašanas teorija . Mūsdienās līdzās citām teorijām tā ir izplatīta Eiropā un citos kontinentos, bet dažās islāma valstīs (Irāna, Saūda Arābija u.c.) tai ir oficiāls raksturs.
Par šīs teorijas aizsācējiem tiek uzskatīti: Aurēlijs Augustīns (Svētais) (354 – 430 m.ē.) - kristietības filozofs un teologs, Akvīnas Toms (1225 – 1274) – dominikāņu mūks, zinātnieks teologs, kura sacerējumi tajā laikā kļuva par baznīcas ideoloģijas enciklopēdiju (darbi „Par valdnieku valdīšanu”, „Teoloģijas summa” u.c.). 1879. gadā pēc Romas pāvesta Lauvas XII A.Toma mācība (tomisms) tika pasludināti kā labāka, kas atbilst katolicisma garam un mērķiem.
Mūsdienu nosacījumos teoloģisko teoriju attīstīja katoļu baznīcas ideologi – Ž. Maristēns; neotomisma pārstāvji – Ž. Dabens, J. Messners; Mersjē; islāma reliģijas ideologi u.c.
Teoloģiskās teorijas jēga pēc tās piekritēju viedokļa ir tā, ka valsts un tiesības radās pēc Dieva gribas – ir Dieva gribas produkts lai regulētu cilvēku uzvedību. Šīs teorijas piekritējs – A.Toms attīsta kristiešu valsts doktrīnu balstoties uz Aristoteļa darbu „Politika” (tāpēc arī pēc viņa „cilvēks – sabiedriskā un politiskā būtne”).
Valsts vara, tās institūcijas, arī tiesības (pēc šīs teorijas):
Mūžīgie
Nesatricināmie
Svētie
Tos rašanās (attīstība) nav atkarīga no cilvēka gribas, bet gan no reliģiskām organizācijām un tās darbiniekiem
Ir Dieva gribas izpausme uz Zemes
Pēc A.Toma uzskatiem visi likumi ir saistīti savā starpā ar subordināciju. Viņš izdalīja sekojošus likuma veidus:
Mūžīgais likums
Dabiskais likums
Cilvēcisks (pozitīvs) likums
Dievišķīgs likums
Teoloģiska teorija aicina
Pieņemt valsts varu, tiesības kā Dieva dotus (dažos avotos tiek pausts viedoklis, ka cilvēkam tiesības tiek dotas bez jebkāda starpnieka, valdnieka vai pravieša)2
Atzīt monarha varu (viduslaikos attīstītu) par svētu un no Dieva dotu (Roma pāvests – Dieva pārstāvis uz Zemes, monarhs – pāvesta pārstāvis un līdz ar to arī Dieva pārstāvis savās valstīs).
Pilnīgi un visur pakļauties varai – debesu (dieva, t. i. baznīcas) un zemes, kas ir debesu varas pārstāvniece uz zemes (t. i. monarhiem un valstij, tiesībām).
Pastāvošo ekonomiski sociālo un tiesību nevienlīdzību starp cilvēkiem arī skaidroja kā dieva gribu, ko vajadzēja pieņemt un tai nepretoties. Ja kāds neatbalstīja valsts varu, tas nozīmēja, ka viņš neatbalsta arī Dievu.3
Necensties pārkārtot Dieva radītu kārtību.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1127107
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register