Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:449466
 
Evaluation:
Published: 10.11.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Transferta cenu būtība    5
1.1.  Transferta cenu jēdziens un normatīvais regulējums Latvijā    5
1.2.  Darījumu cenas noteikšana uzņēmuma ienākuma nodokļa vajadzībām    7
1.3.  Tirgus cenas princips Latvijā    9
1.4.  Darījuma tirgus cenas noteikšanai izmantojamās metodes    11
2.  Transferta cenu starptautiskā prakse    17
2.1.  Transferta cenu dokumentācija un starptautiskais regulējums    17
2.2.  ESAO dalībvalstu transferta cenu normatīvi    19
3.  Aizstāvība pret VID nodokļu audita gadījumā    23
3.1.  VID soda sankcijas un kā izvairīties no transferta cenu riska    23
3.2.  Uzņēmuma funkcionālās analīzes izveide    25
  Secinājumi un priekšlikumi    28
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    30
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Uzņēmumu, kuri veic darījumus ar citām saistītajām pusēm, darījumu cenām ir jāatbilst cenām, kuras ir vienādas tirgus vērtībai, pretējā gadījumā tas uzņēmumam var maksāt ar papildus uzņēmuma ienākuma nodokļa saistībām.
2. Latvijas republikas transferta cenu likumdošanas normās nav iekļauta obligāta transferta cenu dokumentācijas izveide, kas apgrūtina transferta cenu administrēšanu VID, kā arī nodokļu plānošanu daudznacionāliem komersantiem.
3. Lielākā daļa Eiropas valstu ir ESAO dalībvalstis, kas ļauj vieglāk noteikt un ieviest noteikumus, kādi būtu jāievēro darījumos starp šo valstu uzņēmumiem, līdz ar to, atvieglojot abpusēju uzņēmuma ienākuma nodokļa administrēšanu un nemaksāšanas novēršanu.
4. Latvijas Republikas transferta cenu likumdošanas normas salīdzinoši ar tās kaimiņvalstīm – Lietuvu un Igauniju – ir novecojušas, jo neiekļauj detalizētu aprakstu par transferta cenu dokumentācijas izveidi vai uzņēmuma funkcionālās analīzes izstrādi iespējama nodokļu audita gadījumā.

Priekšlikumi:
1. Mainīt „Likuma „Par uzņēmuma ienākuma nodokli” normu piemērošanas noteikumu” pantus, iekļaujot tajos obligātu transferta cenu dokumentācijas izveidi, aprakstu tirgus cenas noteikšanai un funkcionālās analīzes izveidei, tādējādi, nesot valstij papildus nodokļu ieņēmumus no uzņēmumiem, kuri veic darījumus zem tirgus cenas, un papildus atvieglojot uzņēmumiem nodokļu plānošanu.
2. Definēt saistītu uzņēmumu kritērijus, kuri nosaka, kādi uzņēmumi ir mērķis transferta cenu dokumentācijas izveidei un VID nodokļu auditam, piemēram:
uzņēmuma darījumu vērtībai ar saistītajām pusēm jāpārsniedz 15 000 Ls;
ārvalstu komersants vai tā patstāvīgā pārstāvniecība veic saimniecisko darbību Latvijas Republikas teritorijā.
3. Pagarināt termiņu transferta cenu dokumentācijas iesniegšanai VID nodokļu audita gadījumā līdz 30 dienām, lai uzņēmumi spētu sagatavot šādu transferta cenu dokumentāciju un iesniegtu to VID kā dokumentu aizstāvībai pret nodokļu uzrēķinu.
4. Palielināt nodokļu sodus no 100-200% starpībai, kas radusies darījumos ar saistītajiem uzņēmumiem attiecībā pret darījumu piemērotajām cenām starp trešo pušu uzņēmumiem, tādējādi samazinot budžeta deficītu, bet palielinot nodokļu maksātāju godīgumu attiecībā pret transferta cenām un izvairīšanos no nodokļu nomaksas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1317789
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register