Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:455758
 
Evaluation:
Published: 26.04.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    2
2.  Uzslavas un kritika    3
3.  Piespiešana un emocionālā iespaidošana    5
4.  Sodi    6
5.  Kopsavilkums    7
6.  Literatūras saraksts    8
Extract

Lai pozitīvi ietekmētu bērna rīcību, bet galvenais veicinātu izpratni, ļoti būtiski ir mācēt izvēlēties pareizo ietekmēšanas metodi. Uzslavas ceļ bērnos pašapziņu un stimulē viņus uz turpmāku pozitīvu darbību, padarot viņus drošākus.
Žurnāla “Mans Mazais” raksta “Laimīgs, mērķtiecīgs, pašapzinīgs…” autore A.Britāla norāda uz to, cik svarīga ir:”…
• Sevis apzināšanās, spēja saprast savas jūtas;
• Spēja pārvaldīt savas emocijas;
• Māka sevi iedvesmot, atrast motīvus darbībai;
• Spēja saprast citu izjūtas;
• Prasme veidot attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem…: (6., 26.lpp.)

Psihologi šīs spējas dēvē par emocionālo koeficientu, kam ir liela nozīme spējā tikt galā ar sarežģītām dzīves situācijām, iemantot draugus, u.t.t. Runājot prezidentes Vairas Vīķes – Freibergas vārdiem: “…Parasti tie cilvēki, kuriem ir pašapziņa, arī ir visvairāk gatavi mainīties…”, tādējādi aicinot mūs cienīt un mīlēt pašiem sevi, un būt gataviem mainīties, gataviem izaugsmei.
Dažreiz, lai stimulētu, atbalstītu bērnu, pilnīgi pietiek ar uzslavu, kritiku, atzinību, smaidu, labu vārdu (taču jāuzmanās no pārāk biežas šāda veida stimulēšanas, lai par bērna galveno motīvu darbībai nekļūtu tas, ka viņš par to kaut ko saņems…).
Lai panāktu vēlamo rezultātu svarīgākais ir, lai uzslava vai kritika:
• Sekotu uzreiz pēc darbības;
• Vienmēr būtu pamatota, bez pārspīlējumiem;
• Būtu atbilstoša, samērīga ar padarīto:
• Uzslava vai kritika vienam bērnam nekļūtu par stimulu otram bērnam noreaģēt uz to pozitīvi vai negatīvi;
• Uzslava var tikt izteikta gan personiski, gan publiski, bet kritiku būtu vēlams izteikt personiski.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1212121
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register