Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:506862
 
Evaluation:
Published: 02.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Vadības stilu aizsākumi un attīstība    4
  Skats uz vēsturi    4
1.2.  Vadīšanas stili mūsdienās – zinātne    5
1.3.  Secinājumi    5
  Vadīšana    6
2.1.  Vadīšanas funkcijas    6
2.2.  Vadītāja personības raksturojums    7
2.3.  Secinājumi    8
  Vadības stili    9
3.1.  Klasiskie vadības stili    9
3.2.  Ceļa – Mērķa (Path – Goal) teorija    11
3.3.  R.Likerta vadības stili    12
3.4.  Secinājumi    13
  Radoša un komerciālā vadīšanas stilu raksturojums    14
4.1.  Radošā vide –revolucionārs    15
4.2.  Komerciālā vide – evolucionārs    16
4.3.  Harizmātisks līderis    16
4.4.  Secinājumi    17
  Secinājumi un priekšlikumi    19
  Izmantotā literatūra    20
Extract

Darba tēmu par vadības stiliem radošā vai komerciālā uzņēmumā autore izvēlējās tādēļ, ka viņai tas likās saistoši, kā arī noderīgi stājoties turpmākajās darba attiecībās. Lai būtu labs līderis un vadītu padotos ir jābūt plašām teorētiskajām zināšanām, kas palīdzēs veidot veiksmīgu savienību ar personālu.
Neatkarīgi no daudzajām teorijām par vadības stiliem, autore vēlējās rast apstiprinājumu savam viedoklim par to, ka pastāv atšķirība starp līderi radošā vidē un līderi komerciālā gaisotnē.
Uzsākot pētījumu, protams, radās dažādi jautājumi, un galvenie no tiem bija:
Ko par vadības stiliem domā zinātnieki?
Kā tas tiek pielietots praksē?
Kas būtu iemesls tam, lai veidotos veiksmīga sadarbība ar personālu?
Studiju darba mērķis ir analizēt populārākās vadības stilu teorijas, izprast vadītāju izteiktākās īpašības, kā arī parādīt to, kas intelektuāli nošķir revolucionāro (radošo) līderi no evolucionārā (komerciālā) līdera. Uzsākot šo darbu autore saprata, ka lietas vislabāk var izprast caur pieredzi un novērojumiem, tādēļ pavadīja ilgāku laiku dažādās vidēs, kontaktējoties gan ar vadītājiem, gan ar padotajiem. Notika nelielas intervijas, tika aizpildītas aptaujas anketas, kā arī vienkārša darbošanās noteiktajā uzņēmumā. Vides autore centās izvēlēties pēc iespējas dažādākas – Komunikāciju Centrs (finansu iestāde), Trest (reklāmas aģentūra), Fashion klubs (diskotēka) un TV5 (televīzija).
Studiju darba uzdevumi ir izpētīt vadītāja kā personības uzvedību, darbības stilus un īpatnības, balstoties uz klasisko, R. Likerta un Ceļa – Mērķa teoriju, kā arī visu to novērojot praksē. Nevarētu teikt, ka autore šo uzņēmumu līderus Pēteri Avotiņu (Kcentrs), Arti Dzērvi (Trest), Oļegu Krisonu (Fashion) un Guntu Līdaku (TV5) pētīja no psiholoģiskā viedokļa, drīzāk gan varētu teikt, ka pētīja viņu sadarbošanās spējas un veidus ar saviem padotajiem.
Par galveno teorētisko pamatu ņemta Henrija L. Tosi (Henry L. Tosi) grāmata “Organizational behaviour and managament: a contingency aproach””, kā arī V. Praudes un J. Beļčikova grāmata “Menedžments”.
Vadīšanas aizsākumi ir tikpat veci, kā cilvēks, jo kā zināms, kad radās pirmās kopienas bija vajadzīgs arī grupas līderis. Kas tad ir tas, kas šo vienu cilvēku padara pārāku par citiem?
Pirmās zinātniskās pūles, kas tika veltītas vadīšanas stilam, bija atklāt nozīmīgākās līdera īpašības. Šie pētījumi aizsakās pēc Otrā Pasaules kara, kad cilvēce atdzima no jauna. Te ļoti lielu ieguldījumu deva amerikāņi, kas savā valstī radīja izcilus valstsvīrus un pasaules slavenus mūziķus un kinozvaigznes. Bija interesanti pētīt, kāpēc jaunie varoņi vienkārši šķiet inteliģentāki, drosmīgāki, izlēmīgāki, vairāk izglītoti nekā visi pārējie. [4;153 – 154]
Kamēr darbu izpilda viens cilvēks, nerodas nekādas problēmas, jo viņš pats ir atbildīgs par savu darbību, bet ja darbs tiek sadalīts, rodas nepieciešamība pēc darba organizēšanas, kur uzdevumi tiek sadalīti starp vairākiem cilvēkiem. Tādā situācijā ir vajadzība saskaņot rīcību, un veikt darbību, kuru sauc par vadīšanu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1128723
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register