Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:344601
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  Vadītāja personības raksturojums    4
2.  vadītāju tipi - pēc vadīšanas stiliem    5
3.  vadītāju tipi pēc darba metodēm un darbības akcentiem    7
4.  Vadītāju līmeņi    9
5.  Vadītāju lomas    10
6.  Vadītāja autoritāte    11
7.  Vara    12
7.1.  Varas tipi    12
7.2.  Varas izpausmes veidi    13
  NOBEIGUMS    13
Extract

Vadības stils – paņēmienu kopums, ar kuru palīdzību vadītājs iedarbojas uz padotajiem, lai efektīvi veiktu vadības funkcijas.Optimālu attiecību nodibināšana starp vadītājiem un padotajiem ir viena no svarīgākajām sociāli psiholoģiskajām problēmām, kas lielā mērā veido vadīšanas procesu rezultātus. Darbam labvēlīgu attiecību nodibināšanā lielā mērā ir atkarīga arī no vadītāju vadības stila. Pastāv dažāda veida vadības stili.
Tos var iedalīt šādi:
Autoritatīvais stils (autoritārais jeb vienpersoniskais, direktīvais):
orientēšanās tikai uz tiešajiem darba jautājumiem, ignorējot padoto vajadzības
mērķa sasniegšana par katru cenu
vienpersoniska lēmumu pieņemšana
detalizēti rīkojumi
stingra darba izpildes kontrole
soda darba neizpildes gadījumā
nesekmē padoto iniciatīvu
Liberālais vadības stils (konsultatīvais vadības stils):
minimāli iejaucas kolektīva darbā, kas iespējams tikai gadījumā, ja padotie strādā patstāvīgi un darbības mērķi viņiem ir skaidri;
laipns un labvēlīgs, gatavs uzklausīt kritiku un citu viedokļus, bet ne vienmēr ir spējīgs realizēt lielāko daļu viņam ieteikto ideju;
vadītāja uzticēšanās saviem padotajiem bieži rada pārliecību, ka viņš ir ietekmējams.
Demokrātiskais stils (koleģiālais):
lēmumus vadītājs pieņem kopīgi ar padotajiem, taču vadītājam ir izšķirošās balss tiesības;
vadītājs cenšas ieinteresēt darbiniekus veicamo uzdevumu izpildē;
cenšas stimulēt viņu darbību un iniciatīvu, radīt labvēlīgu psiholoģisko klimatu [8].
Efektīviem vadītājiem ir labi jāpārzina savs personāls, lai apzinātos un varētu pariezi izmantot viņu pastāvīgi mainošās (arī potenciālās) spējas. Jāņem vērā, ka padotie ar laiku attīsta kā savu individuālo tā arī grupveida pieeju darbam un attiecīgi maina savu izturēšanos. Kaut arī priekšnieks savā darbā ar grupu var lietot pastāvīgu zināmu darba stilu, viņam attiecībās ar padotajiem diezgan bieži nākas to mainīt, jo atsevišķiem indivīdiem piemīt dažādas lietišķā brieduma pakāpes.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1114736
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register