Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
3,99
You save:
0,76 (19%)
Discounted price*:
3,23
Purchase
Add to Wish List
ID number:852285
Author:
Evaluation:
Published: 19.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Izglītības jēdziena teorētiskā izpratne    4
2.  Jēdziena ’sociāla problēma’ definīcija    9
3.  Vai obligātā pirmsskolas izglītība Latvijā ir sociāla problēma    11
  Secinājumi    13
  Literatūras saraksts    14
Extract

Izglītība ir viens no socializācijas procesa nozīmīgākajiem komponentiem– tā ir cilvēka apmācība ar mērķi nodot tālāk uzkrātās zināšanas un kultūras vērtības. Bez šīs formālās vai neformālās apmācības cilvēks nevar normāli iekļauties sabiedrības vidē. Formālā izglītība sākas jau no pirmsskolas, kas sagatavo topošos skolniekus skolas gaitām.
Referāta tēmas „Vai obligātā pirmsskolas izglītība Latvijā ir sociāla problēma” izvēli noteica tas, ka pēdējā laikā masu mēdijos aktuāls jautājums ir nepietiekamais pirmsskolas izglītības iestāžu skaits, kura dēļ ir izveidojušās garas rindas, un ne visi vecāki var būt droši, ka viņu atvasēm būs vieta bērnudārzā. Mūsu izvēli noteica arī tas, ka vēlējāmies noskaidrot, vai šādas problēmas pastāv arī obligātās pirmsskolas izglītības – piecgadīgo un sešgadīgo – grupiņās.
Šī referāta mērķis ir noskaidrot, vai obligātā pirmsskolas izglītība Latvijā ir uzskatāma par sociālu problēmu.
Darba iztirzājuma daļa ir strukturēta trīs daļās – vispirms tiek aplūkots izglītības jēdziens, izglītības sistēma Latvijā un pirmsskolas izglītības raksturojums, tad izskaidrota jēdziena ’sociālā problēma’ definīcija un visbeidzot aplūkots tas, vai obligātā pirmsskolas izglītība ir uzskatāma par sociālu problēmu Latvijā.
Kā darba teorētiskā bāze ir izmantota A. Broka grāmata „Izglītības indikatoru sistēmas”, V. Krieviņa „Izglītības socioloģija”, arī E. Rubington „The study of social problems”, kā arī citas grāmatas un vairāki materiāli no interneta.
Sabiedrības normālas funkcionēšanas un attīstības procesā nozīmīgu vietu ieņem izglītība. Ar pūlēm uzkrātās iepriekšējo paaudžu materiālās un garīgās vērtības, zināšanas, pieredze, tradīcijas reiz ir jānodod tālāk nākamajām paaudzēm, jo nevar attīstīt iepriekšējo paaudžu sasniegto kultūras līmeni, nepārzinot to. Šī problēma tiek risināta indivīdu socializācijas procesā, kura uzdevums ir likt apzināties cilvēkam vispārpieņemtās normas un kultūras vērtības. Viens no šī socializācijas procesa nozīmīgiem komponentiem ir izglītība – cilvēka apmācība ar mērķi nodot tālāk uzkrātās zināšanas un kultūras vērtības. Sīkāk izglītību var raksturot kā samērā patstāvīgu sistēmu, kuras funkcija ir sistemātiski izglītot sabiedrības locekļus, veidot uz zināšanu iegūšanu orientētas personības, kuras pārzina attiecīgajā sabiedrībā pieņemtās uzvedības normas, ciena kultūras un morālās vērtības, vienvārdsakot, socializēt. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,67 €
Work pack Nr. 1183922
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Vai obligātā pirmsskolas izglītība Latvijā ir sociāla problēma”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/852285

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register