Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
3,99
You save:
0,64 (16%)
Discounted price*:
3,35
Purchase
Add to Wish List
ID number:837725
Evaluation:
Published: 06.11.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Extract

Autors ainavā ietvertos objektus vienkāršo apzināti, nav izmantota liela detalizācija – Kandinskis priekšroku devis sajūtu attēlošanai, nevis skrupulozai realitātes kopēšanai. No realitātes novirza ne vien formu vienkāršošana, bet arī nedabiskais krāsu spilgums, melnās līnijas, kas īpaši akcentē katru darbā iekļauto elementu, neļaujot lielajiem laukumiem saplūst. Ja par teorētisko bāzi ņemtu vēlākajos gados rakstīto krāsu teoriju par abstrakcionisma darbiem, tad divas viesbiežāk izmantotās krāsas šajā darbā – dzeltenā un zilā – savā starpā radītu savdabīgu harmoniju (dzeltenajai esot “satraukumam”, bet zilajai – mieram), līdzsvaru dabas ainavā. Krāsu izmantojuma galvenais mērķis ir atmosfēras, sajūtu radīšana – klusa ziemas pievakare kādā kalnu ieskautā ciematiņā, ir ļoti vēsi, bet debesis ir pietiekami skaidras, lai vakara saule sasildītu sniega kārtas virsējo garozu. Šajā darbā vēl nav jaušama abstrakcionisma ģeometrisko figūru ietekme. Precīzas, ideālas formas nav ievērotas, otas triepieni ir neregulāri, krāsas savā starpā tiek miksētas, jauktas, nenodalot lielākus vienādas krāsas laukumus. No Vincenta van Goga (Vincent van Gogh) Kandinskis ir aizguvis spēcīgās līnijas un biezos krāsas triepienus, krāsu sinonīmu (līdzīgu toņu) izmantojumu. Darbā vēl nav jaušama tieša saskarsme ar mūziku (formas izteiksmē), taču krāsu izvēli gan, iespējams, ir ietekmējis kāds muzikāls skaņdarbs. Krāsu izmantojums un formu vienkāršošana liecina par Kandinska turpmāko virzību uz abstrakciju.
Ar zināmu un viegli uztveramu zīmju palīdzību Kandinskis caur savu mākslu komunicē ar skatītāju – nododot informāciju sajūtu, emociju līmenī. Uztvertās zīmes raisa tālāku kustību – interpretācijas rašanos, intereses piesaisti, vēlmi izpētīt pasauli, sevi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,31 €
Work pack Nr. 1368194
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Vasilijs Kandinskis. Teorētiskie principi. Daiļrades raksturojums”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/837725

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register